تامین نهاده های دام و طیور تا پایان تیر ماه

تامین نهاده های دام و طیور تا پایان تیر ماه

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تامین بیش از 104 هزار تن نهاده گفت: مابقی نهاده‌ها تا آخر تیرماه تامین و تحویل دامداران و مرغداران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عباس عسکرزاده، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در میز اقتصادی خبر ساعت 14 شبکه یک با موضوع "تاخیر در تامین نهاده‌ ها"، تصریح کرد: حوزه امنیت غذایی اعم از تخصیص و تامین نیاز‌های سفره مردم با وزارت جهاد کشاورزی است و در حال حاضر سه میلیون تن نهاده در بنادر وجود دارد.
عسکرزاده با اشاره به اینکه حدود 50 شرکت، تامین نهاده‌ها را برعهده دارند، افزود: وضعیت جنگ روسیه و اوکراین سبب اختلال در تامین نهاده‌ها توسط این شرکت‌ها شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاخیر در تحویل نهاده‌ها تاکید کرد، مجموعه پول دریافتی از خریداران نهاده‌های دامی از شرکت‌ها در بانک کشاورزی بلوکه شده و موجود است.
عسکرزاده با اشاره به تامین حدود 104 هزار و 500 تن نهاده از 490 هزار تن نهاده ها گفت: در تلاشیم با تسریع در روند ترخیص از بنادر کشور، تا پایان تیرماه نهاده‌ها به دامداران تحویل داده شود.
وی با تاکید بر این که یکی از مشکلات در تحویل نهاده‌ها، حمل و نقل است، اضافه کرد: یکی از محدودیت‌های گمرکات شمال موضوع حمل و نقل است و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بخشی از نهاده‌ها را از جنوب تامین کنیم.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تغییر در سامانه بازارگاه، اعلام کرد: اصلاحات سامانه بازارگاه تا پایان مرداد و اوایل شهریور ماه عملیاتی خواهد شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد