تسهیلات 50میلیونی برای خرید فرش دستباف

تسهیلات 50میلیونی برای خرید فرش دستباف

ريیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد که فروش اقساطی فرش دستباف از سال 1400 شروع خواهد شد و هر خانواده ایرانی با حمایت صندوق کار افرینی امید با حداکثر دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات می‌توانند فرش دستباف خریداری کنند.

خبرگزاری ایسنا: ريیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد که فروش اقساطی فرش دستباف از سال 1400 شروع خواهد شد و هر خانواده ایرانی با حمایت صندوق کار افرینی امید با حداکثر دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات می‌توانند فرش دستباف خریداری کنند.

امروز (شنبه) تفاهم نامه سه جانبه صندوق کارآفرینی امید، مرکز ملی فرش ایران و بخش خصوصی برای توسعه اشتغال پایدار و حمایت از بازار فرش دستباف ایران امضا شد. این تفاهم نامه بین ريیس مرکز ملی فرش و مدیر عامل صندوق کار افرینی امید با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری امضا شد.

رافع - ريیس مرکز ملی فرش ایران - در حاشیه این مراسم گفت: فروش اقساطی فرش دستباف از سال 1400 شروع خواهد شد و هر خانواده ایرانی با حمایت صندوق کار افرینی امید با حداکثر دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات می‌توانند فرش دستباف خریداری کنند.

وی افزود: اگر هر خانواده ایرانی یک فرش دستباف خریداری کند بیش از یک میلیون اشتغال جدید ایجاد می‌شود که این حمایت از تولید داخلی و قالیبافان کشور خواهد بود.

این مقام مسيول با اشاره به این که 80 درصد قالیبافان ساکن روستاها، مناطق محروم و مرزی کشور هستند گفت: خرید داخلی فرش دستباف در سال‌های اخیر کم رنگ شده، فرش دستباف در خانه‌های ایران دیده نمی‌شود و جایگاه قبلی خود را ندارند، امضای تفاهم نامه امروز، موجب می‌شود فرش دستباف به عنوان کالای سرمایه‌ای به مردم هدیه داده شود. فرش دارای ارزش افزوده است و با خرید فرش دستباف از جوانان و تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌شود.

رافع با بیان اینکه، سامانه‌ای را بخش خصوصی تهیه می‌کند که کنسرسیومی از تولیدکننده، فروشنده و صادرکنندگان فرش دستباف تشکیل می‌شود، اظهار کرد: سایتی راه اندازی می‌شود که محصولات تولید شده فرش دستباف در آن به نمایش در می‌آید و فروشگاه‌های واقعی با همان نام در سایت بارگذاری و اسامی فروشگاه‌ها در سامانه مشخص خواهد شد. خریداران و متقاضیان فرش دستباف از طرف صندوق کارآفرینی امید حداکثر 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند در صورتی که کارمند دولت باشند با داشتن چک کارمندی و در صورتی که کارمند نباشند شرایطی تسهیل خواهد شد تا هر ایرانی بتواند یک فرش دستباف بخرد.

به گفته وی در این تفاهم نامه معاونت توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری نیز در بخش تولید فرش با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی به کمک این هنرصنعت می‌آید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد