پیش‌بینی بورس هفته دوم آبان (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته دوم آبان (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت روند نزولی داشت و کارشناسان در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده بازار سرمایه را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و 310 هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و 241 هزار واحدی رسید و افت بیش از 5٫2 درصدی را ثبت کرد. در این هفته شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و افت 4.5 درصدی را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس با نزول 3.5 درصدی در محدوده 17 هزار و 210 واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش داشت و در مجموع به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسید. البته در این هفته خروج نقدینگی از بازار سرمایه نیز افزایش یافت. روز شنبه 98 میلیارد تومان، یکشنبه 210 میلیارد تومان، دوشنبه 264 میلیارد تومان، سه‌شنبه 396 میلیارد تومان و چهارشنبه 699 میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج شد.

تقربیا 25 ماه است که بورس روند نزولی دارد و در این مدت شاخص تنها چند ماه کوتاه مثبت بوده و بعد از آن منفی بوده؛ حال در پنجمین ماه متوالی سال 1401 بورس منفی نشده است. این 25 ماه منفی بودن نشان از عدم ارزندگی نیست بلکه اخبار منفی و نبود نقدینگی باعث شده که شاخص کل بورس منفی بماند.

کارشناسان عقیده دارند که این هفته روندی نسبتا متعادل خواهد داشت و شاید در برخی از روزها کاملا منفی شود. اما تا زمانی که مشکلات بازار حل نشود نمی‌توان به رشد بورس امیدوار بود.

مطالعه بیشتر: دومین بسته حمایت از بورس روی میز معاون ريیس‌جمهور

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد