اولین مرکز داده هسته ای 1200 هکتاری میزبان استخراج بیت کوین

اولین مرکز داده هسته ای 1200 هکتاری میزبان استخراج بیت کوین

اولین مرکز داده هسته ای 1200 هکتاری میزبان استخراج بیت کوین در ایالت پنسیلوانیا آمریکا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ شرکت تابعهداده کومولوس، انرژی طالن گزارش داد که اولین مرکز داده هسته‌ای در نوع خود مستقر در سوسکوهانا، پنسیلوانیا سرانجام کامل و آماده ارايه خدمات رایانش ابری است.

این شرکت اعلام کرد که نقاط عطف ساخت و ساز قابل توجهی برای فاز 1 مرکز داده 475 مگاواتی بدون کربن صفر پردیس سوسکوهانا به دست آمده است. اولین مرکز داده 48 مگاواتی آن با وسعت 300000 فوت مربع دارای یک پوسته برقی است که تمام شده، برای اجاره در دسترس است و مسیرهای فیبر زیادی در حال کار است.

این مرکز داده استخراج بیت کوین و خدمات رایانش ابری را از طریق همکاری با شرکت استخراج بیت کوین TeraWulf مستقر در ایالات متحده تسهیل می کند. برای ساخت Nautilus Cryptomine در محوطه دانشگاه، Talen اعلام کرد که در سال 2021 با TeraWulf همکاری می کند. اخیرا TeraWulf یک به روز رسانی را به اشتراک گذاشته است که بیان می کند "شروع به افزایش فعالیت های استخراج خود کرده است" و پیش بینی می کند که این کریپتومین "50 مگاوات ظرفیت خالص استخراج را تامین کند." به TeraWulf» در سه ماهه اول سال 2023.

علاوه بر این، تاسیسات تولید برق هسته‌ای سوسکوهانا انرژی بدون کربن، مقرون به صرفه و قابل اعتماد را برای پردیس 1200 هکتاری که اولین نوع خود در ایالات متحده است، تامین و تسهیل خواهد کرد. نیروگاه‌های 2.5 گیگاواتی سوسکوهانا مستقیما به مراکز داده کومولوس متصل می‌شوند و خدمات سنتی انتقال و توزیع برق را قطع می‌کنند و به مشتریان مرکز داده ارزش عمده و مزیت‌های رقابتی می‌دهند.

با جذاب ترین تعرفه برق در ایالات متحده، این مفهوم تولید برق با اتصال مستقیم و در محل، هزینه کل مالکیت (TCO) پیشرو در صنعت را ارايه می دهد. اندازه و چیدمان پردیس کومولوس علاوه بر مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری و مزایای زمان عرضه به بازار با جایگزین‌های ساخت‌وساز، مزایای مشتری ESG بدون کربن قوی را ارايه می‌دهد. الکس هرناندز، مدیرعامل کومولوس دیتا افزود،

پردیس مرکز داده گل سرسبد ما Cumulus Susquehanna برای استقبال از اولین مستاجر خود و شروع عملیات تجاری در سال جاری قرار دارد. ما مشتاقانه منتظر پیشبرد ماموریت خود برای حل «مشکلات سه‌گانه» انرژی هستیم که به عنوان تقاضای مصرف‌کننده به سرعت در حال افزایش برای برق بدون کربن، کم هزینه و قابل اعتماد توسط مشتریان مرکز داده تعریف می‌کنیم.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری پردیس مرکز داده مشاغلی را برای خانواده ایجاد می‌کند، آموزش فناوری ارايه می‌دهد و مزایای اقتصادی از جمله درآمد مالیاتی و افزایش مصرف کالاها و خدمات محلی را هم برای پنسیلوانیا و هم برای جامعه اطراف فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد