واکنش مخاطبان به پیش‌بینی‌های بورس 1400 / «برای راضی نگه‌داشتن سهامداران بورس را مثبت می‌کنند»

واکنش مخاطبان به پیش‌بینی‌های بورس 1400 / «برای راضی نگه‌داشتن سهامداران بورس را مثبت می‌کنند»

مخاطبین تجارت‌نیوز به پیش‌بینی‌ها از بورس 1400 واکنش‌های مختلفی نشان دادند و برخی به بازار امیدوار و برخی بازار را دستوری و انتخابات را موثر در بازار می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مخاطبین سایت تجارت‌نیوز به پیش‌بینی‌ها از بورس 1400 واکنش‌های متفاوتی دارند. برخی از مخاطبین به روند بورس در سال 99 اشاره می‌کنند و می‌گویند سهامداران زیادی در سال 99 با تبلیغات زیادی وارد بازار و شدند و ضرر زیادی را متحمل شدند. به تاثیر روند بازار در سال 99 در رفتار سهامداران می‌گویند و معتقدند بازار سال 99 سهامداران را متاثر کرده و بسیاری از آن‌ها رفتار هیحانی دارند.

«خیلی واضح چندین بار، در صحبت هاش به تداوم اصلاح ها اشاره کرده،
دیگه چجوری بگه بنده خدا مسيله اینه که ذهن من و شما،چون به سود که نرسیدیم،هیچی
کلی ضرر هم کردیم،و منتظر حداقل جبران ضررهامون هستیم، هر پیامی مبنی بر عدم رشد بازار،یا اصلاح بیشتر را بنوعی منکر میشیم،و نمیپذیریم»

«ما گول تبلیغات دولتی مبنی بر سهامداری کردن را خوردیم و کانالهای تلگرامی بورسی هم در این زمینه به دولت کمک کردند، بخاطر منافع شخصی خودشان»

همچون تعدادی از کارشناسان که روند بازار را با توجه به شرایط موجود در طولانی مدت برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌دانند و روند آینده باز را تعادلی می‌دانند، برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز، آینده بازار را برای سرمایه‌گذاری در طولانی مدت مناسب می‌دانند.

«دیگه هیچ راه بهتری غیر از سهامداری طولانی مدت کردن،برای جبران ضررهایمان نیست،وگرنه فقط خودمان را خسته و رنجور و بیمار میکنیم»

بسیاری از مخاطبان سایت تجارت‌نیوز، بازار سهام و شاخص را دستوری می‌دانند و معتقدند روند بازار توسط سهامداران بزرگ و یا حقوقی‌های تاثیرگذار کنترل می‌شود و باقی عوامل تاثیر زیادی در روند بازار ندارد. از طرفی در راستای همین دستوری بودن شاخص از نظر مخاطبان، برخی معتقدند به دلیل وجود انتخابات در سال 1400 بازار روند صعودی را در پیش می‌گیرد تا سهامداران زیادی را بتوانند راضی نگه‌دارند، تا درصد مردم زیادتری به پای صندوق‌های رای بروند.

«بورس دستوریه و ازمردادماه تا الان ربطی به قیمت دلار و انتخابات نداره. با یک اراده کوچک دولت بورس صعودی یانزولی می شود و اکثریت سهام دردست اوناست وحقیقی خردتاثیرزیادی در بازار نداره»

«یک مقطعی سهمی مثل دارایکم به 33هزارتومان رسید و دریک مقطع دیگر اگریادتون باشه تو آذرماه ودی ماه به9900تومان رسید پس خیالتون راحت باشه هراتفاق غیرمنتظره‌ای برای قیمت های سهام بورس ایران شدنی است.»

«برای اینکه چند میلیون سهامدار راضی باشن وپای صندوق رای برن باید اوضاع بورس رو خوب کنن حتی به اجبار»

«بورس ایران تابع سیر نزولی وصعودی قانونی وطبیعی جهانی نیست فقط وفقط تابع خواست آقایون ودستوری است.»

«دولت باید در این 3 ماه باقی مانده ضررهای مردم رو جبران کند تا اعتماد مردم برگردد»

«قطعا صعودیه به دلیل انتخابات البته به شکل دستوری.»

«اگر بورس رونق نگیرد و ضررهای مردم و سهامداران خرد جبران نشود , ریزش شدید رای انتخابات اتفاق خواهد افتاد»

در حالت کلی هم از نظر کارشناسان و هم از نظر مخاطبان تجارت‌نیوز، بازار سهام در سال 1400 متاثر از انتخابات ریاست جمهوری است و اما با توجه به شرایط موجود احتمال برگشت روند تعادلی به بازار زیاد است. باید دید با گذشت زمان بازار سهام در سال 1400 به فاکتورهای اقتصادی و سیاسی چه واکنشی نشان ‌می‌دهد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد