روند صعودی بازار ادامه‌دار خواهد بود؟ | ترس حاکم در بورس موقتی است

روند صعودی بازار ادامه‌دار خواهد بود؟ | ترس حاکم در بورس موقتی است

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روند صعودی شاخص بورس می‌تواند تداوم داشته باشد، گفت: افت شدید قیمت سهام در چند روز گذشته غیرمنطقی است و ترسی که در روزهای اخیر بر بازار سایه افکنده، موقتی خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی علی اکبری با بیان اینکه گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها به لحاظ بنیادی از وضعیت مناسبی برخوردار هستند، اعلام کرد: روند سودآوری این 2 گروه در چند سال گذشته موجب جلب اعتماد سرمایه‌گذاران به سهم‌های معدنی و فلزی شده و قطعا سرمایه‌گذاران بلندمدت این سهم‌ها، در سال‌های گذشته بازدهی مناسبی کسب کرده‌اند.

وی افزود: در چند روز گذشته با وجود منفی شدن بسیاری از سهم‌های بازار، سهام 2 گروه فلزات و معادن، صف فروش سنگین نداشته و این نشان می‌دهد این سهم‌ها در بدترین روزهای بازار هم روند خود را به خوبی حفظ کرده‌اند.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به مجامع پیش رو و سود تقسیمی مناسبی که توسط شرکت‌های گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها تقسیم خواهد شد، انتظار می‌رود سهم‌های معدنی و فلزی کماکان مورد اقبال سرمایه‌گذاران باشند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با تصمیم اخیر سازمان بورس مبنی بر کاهش مهلت پرداخت سود سهامداران از هشت ماه چهار ماه، سود تقسیمی مجامع برای سهامداران جذاب‌تر هم خواهد بود، البته که بعضی از شرکت‌های این 2 گروه قبل از اتخاذ این تصمیم هم سود خود را نسبت به سایر گروه‌های بازار زودتر پرداخت می‌کردند.

وی ادامه داد: به هر حال کاهش 50 درصدی زمان پرداخت سود مجامع، برای حقوقی‌ها هم اتفاق خوبی خواهد بود که می‌توانند سودهای خوبی را که در مجامع توزیع می‌شود زودتر دریافت کنند.

علی‌اکبری اظهار کرد: همچنین اکثر سهم‌های گروه فولادی و معدنی در چند هفته اخیر که بازار شیب صعودی داشت، رشد چندانی نکرده بود به همین دلیل هم این روزها در نمادهای فلزی و معدنی، صف فروش کمتری را شاهد هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سایر جذابیت‌های گروه فلزات و معدنی‌ها برای سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: علاوه بر این‌ها، بسیاری از شرکت‌های گروه فلزات و معدنی‌ها طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا دارند که بهره‌برداری از آنها می‌تواند منجر به رشد سودآوری این شرکت‌ها در سنوات آتی شود.

وی ضمن تاکید بر غیرمنطقی بودن ریزش چند روز گذشته بازار سهام، گفت: وضعیت چند روز گذشته بازار سرمایه تفاوت معناداری با اوضاع سال 99 دارد و افت قیمت شدید سهم‌ها در چند روز گذشته غیرمنطقی است.

علی‌اکبری با تاکید بر اینکه باید این وضعیت هرچه زودتر مهار شده و اعتماد به بازار سهام بازگردد، بیان کرد: معتقدم روند صعودی بازار سرمایه با توجه متناسب با وضعیت هر سهم، می‌تواند تداوم داشته باشد و ترسی که در روزهای اخیر بر بازار سایه افکنده، موقتی است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: نهادهای حاضر در بازار سرمایه باید دست به دست یکدیگر بدهند تا اعتماد از دست رفته دوباره به این بازار بازگردد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد