پیش‌بینی قیمت طلا امروز 18 فروردین 1400

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 18 فروردین 1400

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 70 هزار و 100 تومان معامله شد. همچنین سکه بهار آزادی در روز در قیمت 10‌ میلیون و 745 هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه 17 فروردین با 10,900 تومان افزایش، یک میلیون و 70 هزار و 100 تومان معامله شد. همچنین سکه بهار آزادی در قیمت 10‌ میلیون و 745 هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلا می‌گوید: با توجه به بالا رفتن انس جهانی، قیمت طلا فردا در بازار ایران اندکی روند افزایشی دارد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که از نقطه‌نظر تکنیکال، طلا برای امید به افزایش بیشتر ابتدا باید مرز 1750 دلاری را بشکند. البته گزارش بازار کار آمریکا که سبب شده میل به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران نسبت به قبل بیشتر شود احتمالا افزایش قیمت طلا را با مشکل مواجه خواهد کرد.

چشم‌انداز اقتصادی آمریکا در حال بهبود است و این کشور همراه با چین با سرعت بیشتری نسبت به رقبای توسعه‌یافته خود در حال ریکاوری اقتصادی هستند. لورتا مستر، ريیس فدرال‌رزرو کلیولند نیز روز گذشته در سخنانی تاکید کرد که فدرال رزرو باید برای کمک به رشد اقتصادی بیشتر آمریکا همچنان به سیاست‌های انبساطی خود ادامه دهد.

سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی در سال گذشته برای حمایت از اقتصاد در برابر بحران کرونا عامل اصلی حمایت از قیمت طلا و ثبت بهترین بازدهی دهه اخیر توسط این فلز زرد بود. اگر فدرال رزرو همچنان بخواهد در چند سال آینده سیاست‌های انبساطی خود را تا اطمینان از ریکاوری کامل اقتصاد ادامه دهد، احتمال صعود طلا به مرزهای قیمتی بالاتر وجود دارد. البته این موضوع نیز اهمیت دارد که بقیه عوامل که بیشتر آنها نزولی هستند چه تاثیری بر قیمت طلا خواهد داشت.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد