بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام / آغاز هفته با خروج 850میلیارد تومانی حقیقی‌ها از بازار

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام / آغاز هفته با خروج 850میلیارد تومانی حقیقی‌ها از بازار

افراد حقیقی در بورس امروز 850میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام پالایش نفت...

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ حقوقی‌ها امروز حدود 850میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد 5هزار و 930میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 26درصد یعنی هزار و 520میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان 14درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه گذاری‌ها» و «محصولات کاغذی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شپنا»، «رمپنا» و «شتران» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «آریان»، «چکاوهح» و «مدیریت» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان بیش از 70میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری پارس آریان با برتری 45میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 35نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 187نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 170میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 940میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد