روال غیرطبیعی فعلی بازار ...

روال غیرطبیعی فعلی بازار ...

کارشناس بازار سرمایه گفت: روال فعلی بازار غیرطبیعی است و یکسری اتفاقات پشت پرده در جریان است و هیچ تلاشی هم از سوی متولی که سازمان بورس است اتفاق نمی افتد.

مهدی افضلیان در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بازار در یک روند فرسایشی قرار گرفته و چشم انداز روشنی وجود ندارد و زمانی که شايبه دستکاری بازار بین سرمایه گذاران ایجاد می شود ریسک بزرگی را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند که شاید نتوانیم در زمان نیاز سهام خود را بفروشیم به همین دلیل تصمیم به فروش با هر قیمتی می گیرد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اینکه حجم تقاضا در بازار پایین است سرمایه گذاران اقدام به زدن رنج منفی می کنند و همین اقدام فشار فروش را در بازار ایجاد می کند

وی گفت: اقداماتی که برای کند شدن عرضه صورت می گیرد راه به جایی نمی برد باید کاری کرد که تقاضا در بازار تقویت شود تا زمانی که سمت تقاضا تقویت نشود این مشکلات وجود خواهد داشت.

افضلیان بیان کرد: عمده مشکل بازار نبود چشم انداز است، هم در داخل مشکلاتی بین دولت و مجلس وجود دارد و در مسايل بین الملل هم موضوع برجام در ابهام قرار دارد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هر چند قیمت سهام به ارزندگی رسیده اما زمانی که سرمایه گذار به این نقطه می رسد که در قیمت پایین تر می تواند خرید انجام دهد در نتیجه اقدام به خرید نمی کند تا بازار به نقطه تعادل برسد.

وی خاطرنشان کرد: حقوقی های نیز که باید حمایت های سنگین را انجام دهند هیچ هماهنگی با انها انجام نمی شود.

افضلیان تاکید کرد: دستکاری هایی که در بازار در حال اتفاق افتادن است موجب شده خریداران عقب بنشینند و خرید نکنند و ترجیح می دهند تا در فرصت مناسب خرید کنند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: روال فعلی بازار غیرطبیعی است و یکسری اتفاقات پشت پرده در جریان است و هیچ تلاشی هم از سوی متولی که سازمان بورس است اتفاق نمی افتد.

بیشتر بخوانید:

همدلی برای حمایت از بازار وجود ندارد/ کاهش نقدشوندگی بازار

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد