پیش‌بینی قیمت طلا امروز 24 مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 24 مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

در پی صعود طلای جهانی در انتهای روز جمعه، با بازگشایی بازارها، سکه توانست روند صعودی خود را حفظ کند و در بالای کانال 11 میلیون و 350 هزار تومان قرار بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی صعود طلای جهانی در انتهای روز جمعه، با بازگشایی بازارها، سکه توانست روند صعودی خود را حفظ کند و در بالای کانال 11 میلیون و 350 هزار تومان قرار بگیرد. این مساله موجب شد خریداران با قدرت فعالیت خود را در بازار ادامه دهند و سکه تا 11 میلیون و 730 هزار تومان پیشروی کند. تحلیل‌گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران‌بهای داخلی همچنان بالای محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان معامله شود، احتمال نزول برای آن کم خواهد بود.

طلای جهانی نیز هفته‌ای پرفراز و فرود را تجربه کرد. فلز زرد در روز دوشنبه، در آغاز هفته با رسیدن اخبار امیدوارکننده اشتغال ایالات‌متحده و رسیدن نرخ بیکاری به 4/ 5 درصد، طی دو روز نزدیک به 100 دلار ریزش کرد و به کانال هزار و 700 دلار رسید. اما داده‌های اقتصادی پیچیده و متناقض برای ایالات متحده، سیگنال‌های متفاوتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

رسیدن شاخص قیمت مصرف‌کننده و اعلام نرخ تورم 4/ 5 درصدی‌ سالانه ماه جولای که البته از پیش‌بینی‌ها پایین‌تر بود، باعث داغ‌تر شدن انتظارات تورمی سرمایه‌گذاران شد. همین اتفاق موجب شد فلز زرد در روز جمعه دوباره روند صعودی خود را در پیش بگیرد و با رشدی 2 درصدی و 27 دلاری، به مرز کانال هزار و 780 دلاری برسد. این افزایش به علت عقب‌نشینی احساسات مصرف‌کنندگان ایالات متحده در اثر کاهش نگرانی‌ها برای کاهش زودهنگام برنامه خرید اوراق قرضه فدرال رزرو رخ داد. دلار آمریکا نیز در پی این اتفاقات کاهشی شد که توانست جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران تقویت کند. دلار سبز آمریکایی در روز جمعه 5/ 0 درصد از ارزش خود و کانال 93 واحدی را از دست داد.

دنیای اقتصاد نوشت:

تحلیل‌گران فنی برای طلای جهانی مقاومت هزار و 789 دلار را می‌بینند و معتقدند در صورتی که فلز زرد بتواند این مقاومت را در هفته آینده به صورت قوی پشت‌سر بگذارد، سرمایه‌گذاران می‌توانند اهداف هزار و 818 و هزار و 845 دلاری را در آینده‌ای نه چندان دور برای طلا متصور باشند. اما در صورتی که این فلز گران‌بها با باز شدن مجدد بازار جهانی طلا نتواند روند صعودی خود را حفظ کند، چشم سرمایه‌گذاران به ناحیه مهم مقاومتی هزار و 741 دلاری خواهد بود.

در صورت از دست رفتن این ناحیه حمایتی هدف دیگر آن می‌تواند هزار و 680 دلار باشد. اما به نظر تحلیل‌گران روند رشد طلا در میان‌مدت عملی خواهد شد. اما تحلیل‌های فنی برای روند بلندمدت طلا خوش‌بین نیستند. در آخرین نظرسنجی سایت ‌کیتکو برای پیش‌بینی روند قیمتی طلا در هفته آینده، از میان 15 تحلیل‌گر وال‌استریت که در این نظرسنجی شرکت کردند، 62 درصد از آنها هفته بعد را برای طلا صعودی پیش‌بینی کردند. همچنین در میان 914 تحلیل‌گر و فعال غیرحرفه‌ای در بازار، 57 درصد انتظار رشد را برای طلا در هفته آینده داشتند. جیم وایکوف، تحلیل‌گر ارشد فنی در این سایت گفت که بازگشت طلا از پایین‌ترین سطح دو ماه اخیر از روز یکشنبه موجب شد بازار تا حد قابل قبولی به ثبات برسد و به نظر می‌رسد تا مدتی (هر چند کوتاه) در این محدوده قیمتی معامله شود.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا فردا 24 مرداد / سکه به 12 میلیون تومان می‌رسد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد