اصلاح قانون بورس دستور کار هفته آینده کمیسیون...

اصلاح قانون بورس دستور کار هفته آینده کمیسیون...

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: تصویب اصلاح قانون بازار اوراق بهادار هفته آینده در دستور کمیسیون اقتصادی مجلس...

محسن علیزاده با بیان اینکه ماه گذشته بررسی قانون بازار اوراق بهادار در کمیته بازار سرمایه ذیل کمیسیون اقتصادی تمام شد به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در کمیسیون اقتصادی نیز کلیات قانون به رای گذاشته شد.

وی افزود: برای گرفتن نقطه نظرات بیرونی مجلس، پیش نویس قانون را منتشر و از صاحب نظران خواسته شد نظرات را ارايه دهند تا در نهایت تصویب آن طی هفته آینده در دستور کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گیرد و به صحن علنی ارايه شود.

براساس این گزارش، قانون بازار سرمایه اول آذر سال 84 در جلسه علنی مجلس تصویب شد و دوم آذر همان سال به تایید شورای نگهبان رسید. پیش نویس اصلاح قانون بازار اوراق بهادار پس از گذشت 16 سال توسط مرکز پژوهش های مجلس در خرداد ماه منتشر و برای بهره‌گیری از نظرات متخصصین در نهایی‌ سازی اصلاح آن از صاحب نظران و کارشناسان بازار سرمایه درخواست شد نظرات پیشنهادی را حداکثر تا 6 تیرماه به این مرکز ارسال کنند.

اما در این پیش نویس رد پایی از پیشنهادات کانون کارگزاران که ماحصل 21 جلسه فشرده با صاحب نظران و متخصصین حوزه بازار سرمایه بود، دیده نمی شود و مجلس از هیچ یک از نظرات متخصصین که مستند و با ادله از سوی کانون کارگزاران ارایه شده بود، توجه نکرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد