جریمه مشترکان پرمصرف گاز از فردا

جریمه مشترکان پرمصرف گاز از فردا

وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد مصرف 540 میلیون متر مکعب گاز در پاییز، گفت: برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، تعرفه‌ها از اول آذرماه افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای جواد اوجی با در خواست از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، تاکید کرد: برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، تعرفه‌ها از اول آذر ماه افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گاز بهای مشترکان به صورت پلکانی و در 12 پله محاسبه می‌شود، افزود: مشترکانی که در 3 پله اول هستند همان قیمت گاز پارسال را می‌پردازند و مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل جریمه می‌شوند.

وزیر نفت در مورد سوخت‌رسانی زمستانی گفت: امسال زمستان خیلی زود شروع شد و سابقه نداشته است در پاییز 540 میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش خانگی داشته باشیم.

اوجی ادامه داد: با همکاری حوزه‌های بالا دستی نفت، تامین سوخت برای نیروگاه‌ها و صنایع در حال انجام است و هیچ دغدغه و مشکلی وجود ندارند و وزارت نفت مکلف است سوخت مردم را تامین کند.

وزیرنفت گفت: تنظیم دمای محیط روی 18 درجه سانتیگراد، استفاده از لباس گرم و خاموش‌کردن وسایل گرمایشی می‌تواند در کنترل مصرف گاز موثر باشد.

اوجی با تاکید بر اینکه بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پر مصرف دریافت می‌کنند، ادامه داد: با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پر مصرف، قیمت گاز صادراتی نیست.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد