وام 450 میلیونی با سند زمین/ چه کسانی مشمول این وام می‌شوند؟

وام 450 میلیونی با سند زمین/ چه کسانی مشمول این وام می‌شوند؟

متقاضیان خرید طرح جهش مسکن می‌توانند از وام ساخت مسکن 250 تا 450 میلیون تومانی استفاده کنند. اما این وام فقط به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود و نه مردم. اما مردم چگونه می‌توانند خودشان وام 450 میلیونی ساخت مسکن را بگیرند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در کنار وام جهش تولید، وام دیگری با نام وام ساخت مسکن خود مالکی پرداخت می‌شود که مبلغ آن در تهران 450 میلیون تومان است. این یعنی وامی که به دارندگان زمین پرداخت می‌شود.

آنگونه که عضو هیيت مدیره بانک مسکن گفته وام ساخت مسکن خود مالکی، مشابه وام طرح جهش تولید مسکن است و متقاضیان می‌توانند این وام 450 میلیونی را از بانک مسکن یا سایر بانک‌ها بگیرند.

در طرح جهش تولید مسکن، قرار است دولت زمین را در اختیار انبوه سازان بگذارد و آنها برای متقاضیان خانه بگیرند. متقاضیان خرید خانه های طرح جهش مسکن می‌توانند وام 250 تا 450 میلیونی مسکن بگیرند. اما این وام در حالت عادی به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود و نه خود مردم.

اما اگر فردی زمین داشته باشد، می‌تواند روی سند زمین خود وام 450 میلیونی ساخت مسکن بگیرد.

شرط پرداخت وام 450 میلیونی مسکن

وام 450 میلیونی طرح جهش مسکن، فقط به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود. اما افراد هم می‌توانند مستقیما برای دریافت این وام اقدام کنند. مشروط به اینکه بیشتر از دو واحد مسکونی بسازند.

به عبارتی هر فرد حقیقی می‌تواند وام ساخت مسکن 450 میلیون تومانی بگیرد. اما به چند شرط.

اول اینکه متقاضی دریافت وام باید زمین ساخت خانه را داشته باشد. دوم اینکه سند زمین باید به نام متقاضی دریافت وام باشد. شرط سوم این است که متقاضی دریافت وام مسکن، باید بیش از دو واحد مسکونی بسازد تا انبوه‌ساز تلقی شود و بتواند از وام 450 میلیونی مسکن استفاده کند.

البته هر فرد برای گرفتن وام 450 میلیونی ساخت مسکن باید بیش از دو واحد مسکونی بسازد که انبوه‌ساز تلقی شود اما فقط یک واحد آن را می‌تواند به نام خود ثبت کند.

بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار متقاضیان وام ساخت مسکن، در تهران 450 میلیون تومان وام مسکن دریافت می‌کنند. مبلغ این وام برای متقاضیان در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 400 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان و سایر شهرها 300 میلیون تومان، همچنین برای مسکن روستایی 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مطالعه بیشتر: قیمت مسکن دولتی 4 برابر خانه‌های پرند و پاکدشت

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد