سکه رکورد سال 1400 را شکست/ بازار طلا برای رکوردهای تازه خیز برداشت؟

سکه رکورد سال 1400 را شکست/ بازار طلا برای رکوردهای تازه خیز برداشت؟

قیمت سکه رکورد سال 1400 را شکست و در آخرین روز معاملات بازار نرخ 11 میلیون و 258 هزار تومان را ثبت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز هر قطعه سکه طرح قدیم در بازار تهران به 11 میلیون و 258 هزار تومان رسید و نرخ سکه تمام بهار آزادی هم به انتهای کانال 10 میلیون تومان رسیده است.

در بازار روز پنجشنبه هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید به 10 میلیون و 830 هزار تومان صعود کرد و حالا گرچه فعالان بازار طلا و جواهر از حباب 430 هزار تومانی سکه می‌گویند اما به نظر می‌رسد سیگنال‌های افزایشی قیمت سکه بیشتر شده است.

در سال از دومین هفته فروردین 1400 که بازار طلا و ارز گشوده شد بهای سکه زیر قیمت 11 میلیون تومان نوسان می‌کرد و در مقاطعی از سال یعنی نیمه اردیبهشت که زمزمه شروع مذاکرات ایران و امریکا از سر گرفته شد، بهای سکه حتی تا 9 میلیون و 760 هزار تومان هم سقوط کرد اما این قیمت زیاد دوام نیاورد و سکه دوباره به کانال 10 میلیون تومان برگشت.

فعالان بازار طلا پیش از این گفته بودند که قیمت سکه به کف رسیده و حتی اگر برجام احیا شود در کانال 10 میلیون تومان به ثبات می‌رسد.

حالا اما خبرهای خوشی از وین به گوش نمی‌رسد و سطح تنش ایران و امریکا بالا گرفته است.

همین موضوع امیدها به احیای برجام را کمرنگ کرده و به نظر می‌رسد که بازار طلا و به تبع آن سکه صعودی باشد.

هرچند که فعالان بازار به ایام محرم هم اشاره می‌کنند و می‌گویند که با ورود به ماه‌های سوگواری شمار مشتریان بازار طلا کم می‌شود و همین کاهش تقاضا می‌تواند ترمز صعود قیمت سکه را تا حدی بکشد.

برای اطلاع دقیق‌تر از وضعیت بازار طلا گزارش پیش‌بینی قیمت طلا در هفته دوم مرداد را مطالعه کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد