در مجمع آریا چه گذشت؟

در مجمع آریا چه گذشت؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پلیمر آریاساسول با حضور 94 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای تولایی، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پلیمر آریاساسول با حضور 94 درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای تولایی، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

 

آقای بحرینی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به 1399/12/30 به صورت زیر ارايه دادند:

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت پلیمر آریاساسول در صنعت پتروشیمی فعالیت می‌کند. صنعتی که کارشناسان معتقدند، در هر سه ماهه سال 2021، این انتظار وجود دارد که وضعیت تقاضا بهبود یابد بطوری که تقاضا در سه ماهه پایانی سال 2021 برای محصولات پتروشیمی به مراتب بالاتر از تقاضای این محصولات در سه ماهه نخست باشد.
پیش بینی افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی در سال 2021 در حالی صورت می‌گیرد که این محصولات در سال 2020 با کاهش تقاضای جهانی به شکل قابل توجهی مواجه بودند، تقاضا برای محصولات پتروشیمی در ماه‌های پایانی سال 2020 نسبت به ماه‌های ابتدایی، افزایشی بود و این روند افزایشی باعث رشد بی سابقه قیمت‌های محصولات الفینی و پلی الفینی در ماه‌های اخیر شده است. سهم شرکت پلیمر آریاساسول از مجموع کل تولید صنعت اتیلن و پلی اتیلن کشور حدود 17 % است.

 
عملکرد مالی شرکت در سال مالی مورد گزارش:
 
 شرکت آریا ساسول در بخش درآمد‌های عملیاتی به مبلغ 180.452.040 میلیون ریال دست یافته است که نسبت به سال قبل حدود 100 درصد افزایش داشته است. در بخش سود خالص نیز با افزایش 162 درصدی به مبلغ 110.757.553 میلیون ریال دسا یافته است.
ثبت رکورد بالاترین مقدار تولید حدود 1.900.000 تن محصول در سال 1399 (106 هزار تن بیشتر از سال قبل)، برگشت سریع قیمت به محدوده منطقی قبل از کرونا و بهبود شرایط بازار محصولات تولیدی، و تعدیل کف قیمت خوراک در پنج ماه ابتدایی سال مهمترین دلایل ثبت بالاترین رکورد سود در تاریخ شرکت با تحقق مبلغ 110، 758 میلیارد ریال (معادل 530 میلیون دلار آمریکا) سود خالص بوده است.
 
عملکرد شرکت در بخش تولید:
 

برنامه تولید کل سال 1،858 هزار تن بوده که مقادیر تولید واقعی شرکت طی سال 1399 در مقایسه با سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.
برنامه فروش کل سال 1399 معادل 1،116 هزار تن می‌باشد که مقادیر فروش واقعی طی سال 1399 در مقایسه با سال قبل 3 درصد افزایش داشته است.
افزایش 106 هزار تنی میزان تولید شرکت طی سال 1399 نسبت به سال قبل همچنین افزایش قابل توجه قیمت‌های جهانی محصولات پس از افت دو ماه ابتدایی سال به واسطه بحران پاندمی کرونا، موجب تحقق درآمد عملیاتی شرکت برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 1399 به مبلغ 180، 452،040 میلیون ریال گردیده که نسبت به سال قبل، 101 % افزایش داشته است. ضمنا چشم انداز بازار محصولات شرکت مناسب و رو به رشد می‌باشد.

عملکرد فروش شرکت به تفکیک فروش داخلی و فروش صادراتی طی 2 سال اخیر:
 
 
طرح و برنامه‌های توسعه:
  • طرح احداث واحد پلی اتیلن جدید با سودآوری بیش از 100 میلیون دلار برای شرکت.
  • پروژه احداث واحد جداسازی سی تری پلاس و کوره دهم واحد الفین با سودآوری بیش از 10 میلیون دلار برای شرکت.
اهم برنامه‌های سال مالی آتی:
  • عملیات اجرایی طرح ارزش آفرین احداث واحد جدید پلی اتیلن با ظرفیت سالانه 300 هزار تن.
  • عملیات اجرایی پروژه جداسازی محصول جانبی +C3
  • استمرار تولید و فروش حداکثری و پایدار و ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تاریخ شرکت.
  • پیش بینی شرکت برای فروش در سال 1400 افزایش 65 هزارتنی می‌باشد؛ که از این مقدار صادرات حداقل 50 هزارتن اتیلن صادراتی می‌باشد.

در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده موسسه حسابرسی تدوین و همکاران قرايت گردید و با توجه به گزارش شفاف شرکت بند شرطی و نکته مبهمی در گزارش موجود نبود.

سوالات مطرح شده در مجمع:

در خصوص طرح توسعه شرکت، زمان بهره برداری و تامین خوراک توضیح داده شود: واحد 300 هزار تنی پلی اتیلن در پایان سال 1402 به بهره برداری خواهد رسید. بخش قابل توجهی از اتیلن توسط شرکت آریا ساسول و برای بخش دیگر توافقات لازم صورت گرفته است.
پیش بینی شرکت برای بازار جهانی چه می‌باشد؟ پیش بینی شرکت افزایش 100 دلاری در محصولات در سال جاری می‌باشد.
آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟ افزایش سرمایه در سال جاری و از محل سود انباشته صورت خواهد گرفت.

در انتها به ازای هر سهم 11.500 ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی کوشا منش به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد