افزایش 13 هزار و 997 واحدی شاخص بورس تهران

افزایش 13 هزار و 997 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 13 هزار 996 واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 13 هزار و 996 واحد به رقم یک میلیون و 578 هزار و 445 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با رشد 6400 واحد به رقم 444 هزار و 810 واحد رسید.ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 277 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 12.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 801 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 450 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت بورس با معیار وزنی ـ ارزشی با افزایش 0.89 درصد همراه شد. این دو شاخص با معیار هموزن 1.4 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.68 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.86 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.94 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس،‌گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت تبریز و مخابرات ایران بیشتری اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد ایران‌خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌ است.

در ایران هم امروز شاخص رو به رشد بوده و با افزایش 181 واحد به رقم 21 هزار و 576 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم ایران به بیش از یک میلیون و 188 هزار فقره معامله رسید. ارزش بازار پایه به 366 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 360 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 611 میلیارد تومان داد و ستد کردند با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و امروز از 11 هزار میلیارد تومان گذشت.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان، صنعتی مینو، نفت ایرانول و هلدینگ سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص را داشتند و نماد آریاساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص را داشته است.

به گزارش فارس همزمان با اعلام خبر آزادی واردات خودرو امروز سهام خودرویی‌ها و شرکت‌های قطعه‌ساز رو به کاهش نهاد و نسبت به روز قبل منفی شد.

از طرفی چشم‌انداز بازار در مورد نرخ ارز باعث انتظار افزایش قیمت در سهام شرکت‌های صادرات‌محور شده و اکثر شرکت‌ها چشم‌انداز مثبتی برای سهامداران ترسیم کردند.

همچنین اکنون که فصل برگزاری مجامع شرکت‌ها است، اکثر شرکت‌ها برای سال مالی گذشته خود سود شناسایی کرده و بین سهامداران از طریق متمرکز و سامانه سجام واریز می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در بورس یک فرآیند بلندمدت است که همراه با ریسک و نوسان است و حتما باید با مطالعه و مشاوره از افراد امین و کاردان صورت گیرد.

پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد