شاخص کل هم‌وزن از شاخص کل جلو زد / آیا روند صعودی بورس ادامه دارد؟

شاخص کل هم‌وزن از شاخص کل جلو زد / آیا روند صعودی بورس ادامه دارد؟

در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشدی 1٫8 درصدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و 305 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. رشد شاخص کل هم‌وزن 2٫2 درصد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشدی 1٫8 درصدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و 305 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. رشد شاخص کل هم‌وزن 2٫2 درصد بود.

در این هفته در مجموع پنج روز معاملاتی هفته بیش از 29 هزار میلیارد تومان بود. میانگین ارزش معاملات روزانه هم 5800 میلیارد تومان به ثبت رسید. رقمی که نسبت به هفته گذشته افتی دو درصدی داشت. این در حالی بود که میانگین مجموع ارزش معاملات هفته چهارم تیر 1400 با بیش از 5 درصد رشد به 6551 میلیاردتومان رسید. در این هفته گروه‌های پالایشی، بانکی و کانه‌های فلزی عملکرد مثبتی داشتند. این در حالی بود که گروه فولاد و سیمان به دلیل ابلاغیه جنجالی اخیر با فشار عرضه مواجه شدند.

در حالی که در این هفته بازار سهام عملکردی تقریبا متعادل داشت، برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که هفته آینده بازار سهام روند مثبتی را خواهد داشت و شاخص کل احتمالا در کانال یک میلیون و 320 هزار واحد قرار بگیرد و نسبت معاملات هم به نظر می‌رسد هفته آینده افزایش داشته باشد.

در ابتدای این هفته، محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس اوراق بهادار، با ارسال نامه فوری‌ به وزارت نفت، از بیژن زنگنه خواست تا اطلاعات مربوط به خوراک و فراورده‌های شرکت‌های پالایشی برای سه‌ماهه آخر سال 99 را اعلام کند تا مطابق اساسنامه، 10 روز پس از انتشار آگهی مجمع عمومی سالانه این شرکت‌ها برگزار شود.

در این هفته همچنین عرضه اولیه «سپید» در بورس انجام شد. در این عرضه اولیه که هفتمین عرضه اولیه امسال بود هر نفر می‌توانست 150 سهم در بازه قیمتی 1990 تا 2100 تومانی ثبت سفارش انجام دهد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد