ادامه روند ثبات در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و سکه در بازار 14 مهر

ادامه روند ثبات در بازار طلا و سکه / قیمت طلا و سکه در بازار 14 مهر

اونس جهانی طلا در بازار امروز به 1748 دلار کاهش پیدا کرد. کاهش اونس جهانی در کنار ثبات قیمت دلار در بازار امروز موجب کاهش نسبی قیمت طلا و سکه در بازار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار امروز 14 مهر اونس جهانی طلا با نوساناتی همراه بود و در پایین‌ترین نرخ خود به 1748 دلار رسید. در بازار امروز اونس جهانی با روند نزولی همراه بود و از طرفی قیمت دلار با یک ثبات نسبی و حفظ کانال 28 هزار تومان همراه بود. کاهش اونس جهانی و ثبات قیمت دلار موجب ثبات و کاهش نسبی قیمت طلا و سکه شد.

قیمت طلا 18 عیار در سایت اتحادیه طلا تهران با نرخ یک میلیون و 160 هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه در کانال 11 میلیون و 800 باقی ماند و با نرخ 11 میلیون و 850 هزار تومان اعلام شد. قیمت نیم سکه به شش میلیون و 50 هزار تومان کاهش یافت.

رشد چشم‌گیر قیمت سکه در روزهای گذشته

برگشت قیمت دلار در روز دوشنبه به سکه امامی نیز کمک کرد که در موقعیت صعودی قرار بگیرد. روز دوشنبه فلز گران‌بهای داخلی 20 هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و به بهای 12 میلیون و 70 هزار تومان رسید. سکه همچنان کار دشواری برای شکست مرز 12 میلیون و 200 هزار تومانی دارد.

سکه در معاملات روز دوشنبه نوسانات صعودی کمرنگی از خود نشان داد که این تغییرات ناشی از افزایش بهای اونس طلا در شروع معاملات بازار جهانی بود. اما ابهامات موجود در بازار ارز همچنان بر بازار طلا و سکه سایه افکنده و مانع تاثیر بیشتر مولفه خارجی بر بهای سکه شده است.

برخی فعالان اعتقاد دارند که سکه امامی در هفته‌های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده و با نزدیک شدن به محدوده مقاومتی 12‌میلیون و 200‌هزار تومان، فشار فروش افزایش یافته است. این در حالی است که با توجه به روند صعودی سکه امامی و مسکوکات طلا در روزهای اخیر شکاف قیمتی بین ارزش ذاتی و بهای بازاری این فلز گران‌بها نیز کاهش یافته است. بر این اساس هر قطعه سکه امامی در روز ماقبل تعطیلات به محدوده 12‌میلیون و 70‌هزار تومان رسید.

مطالعه بیشتر: رشد چشم‌گیر قیمت سکه در روزهای گذشته / پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا چگونه است؟

آخرین قیمت طلا و سکه را در صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد