وعده دوباره در مورد کاهش قیمت سیمان

وعده دوباره در مورد کاهش قیمت سیمان

نايب‌ريیس مجلس شورای اسلامی از وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت هر پاکت سیمان به 25 هزار تومان، ظرف 15 روز خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی نیکزاد در صفحه تويیتر خود نوشت: پیش از این دو سرپرست و یک وزیر دولت دوازدهم قول ساماندهی بازار فولاد و سیمان داده بودند که متاسفانه نتوانستند عمل کنند؛ در نشستی که با وزیر جدید صمت داشتیم، قول دادند قیمت هر پاکت سیمان ظرف 15 روز به 25 هزار تومان برسد و قیمت میلگرد هم در سه مقطع یک ماهه به‌طور کامل ساماندهی شود (ایسنا).

سیمان ارزان شد آن را گران نخرید

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنعت سیمان نیز اخیرا گفته است که سیمان ارزان شد. به گفته او هر کیسه سیمان 30 هزار تومان ارزان شد. حداکثر ارزش واقعی یک کیسه سیمان حدود 40 هزار تومان است. به مردم توصیه می‌کنیم چنانچه قیمت یک کیسه سیمان بالای 40 هزار تومان بود آن را نخرند!

به گزارش تجارت‌نیوز، این در حالی است که قیمت تمام شده ساخت و ساز سر به فلک کشیده. در یک ماه گذشته هر کیسه سیمان با قیمت 100 هزار تومان فروخته می‌شد اما با مهلت یک هفته‌ای دولت به سیمانی‌ها برای اخذ کد بورسی و عرضه سیمان به بورس، قیمت سیمان کمی متعادل شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در استان‌های مختلف هم سیمان در بازار آزاد ارزان شده است اما هنوز مصالح‌فروشان نسبت به نوسان قیمت در بورس کالا اعتراض دارند.

این اعتراض‌ها حتی پای نمایندگان مجلس را هم به میان کشیده است. اخیرا علی نیکزاد، نایب ‌ريیس مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفته بود که سیمان کیسه‌ای 22 هزار تومان است نه 100 هزار تومان. اما حالا با افزایش توزیع برق به کارخانه‌های سیمان تولید این کالا هم نسبت به ماه‌های گذشته افزایش پیدا کرده است که این مساله در بازار اثر گذار است.

مطالعه متن کامل گزارش سیمان ارزان شد، پیشنهاد می‌شود.

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد