ورود 1660 دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی در سال 1401/ رکورد حمل مسافر در راه آهن شکسته شد

ورود 1660 دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی در سال 1401/ رکورد حمل مسافر در راه آهن شکسته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رکورد حمل مسافر در راه آهن مربوط به سال 89 با عدد 28 میلیون و 810 هزار مسافر بود اما امسال رکورد جابه جایی مسافر در راه‌آهن شکسته شد و در روز 24 اسفند 1401 به عدد 29 میلیون نفر جابه جایی مسافر رسیدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران 500 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی کشور افزوده شد.

در این مراسم سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، اظهار داشت: در سه‌ ماهه چهارم امسال تعداد پانصد دستگاه ناوگان شامل 15 دستگاه لکوموتیو، 32 دستگاه واگن مسافری و 450 دستگاه واگن باری که 100 درصد تولید داخل است، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با احتساب این پانصد دستگاه در سال جاری 1660 دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه ریلی کشور افزوده شده است که نسبت به سال گذشته رشد 43 درصدی داشته است.

صالحی ادامه داد: رکورد حمل مسافر ریلی در راه آهن مربوط به سال 89 با عدد 28 میلیون و 810 هزار مسافر بود اما امسال رکورد جابجایی مسافر در راه‌آهن شکسته شد و در روز 24 اسفند 1401 به عدد 29 میلیون نفر جابه جایی مسافر رسیدیم که در تاریخ بیش از صد ساله راه آهن بی نظیر است.

وی افزود: این موفقیت در حالی به دست آمد که وقتی که دولت سیزدهم راه آهن را به دست گرفت، دو هزار میلیارد تومان در حوزه لکوموتیو و سه هزار میلیارد تومان در حوزه انباشت تعمیرات، هزینه بر دوش شرکت راه آهن بود اما دولت سیزدهم توانست با وجود این بدهی ها به این موفقیت دست یابد.

صالحی ادامه داد: با وجود رشد جابه جایی مسافر در سال 1401 نسبت به 1400 میزان تاخیرات قطارها امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: در تفاهم نامه اخیر وزرای راه و نفت در موضوع ماده 12 و صرفه جویی انرژی، موانع رفت شد و امیدواریم از محل صرفه‌جویی انرژی رقمی به توسعه ناوگان ریلی اختصاص یابد؛ در این باره مراحل پایانی در حال طی شدن است و با سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در حال بررسی موارد هستیم.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد