کارشناسان مردد بین رشد و درجا زدن شاخص کل

کارشناسان مردد بین رشد و درجا زدن شاخص کل

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی 10 کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو گردآوری شده است.

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از 10 کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو که منتهی به چهارشنبه 5 مرداد 1401 است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

1. مثبت. افزایشی

2. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از 1 درصد)

3. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.


همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.

نام کارشناس توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. گزارش‌های خوب برخی از لیدرهای بازار و اتفاقات مربوط به عرضه بلوک خودرویی‌ها می‌تواند بازار را به سمت بالا سوق دهد اما افزایش نرخ بهره بین بانکی و عدم تمایل سرمایه‌گذاران به معامله در بازار، می‌تواند کاهش شاخص را در پی داشته باشد. یکی از دلایل اصلی عدم اطمینان پیش‌بینی‌های کارشناسان و سرمایه‌گذاران در این روزها را باید در عدم پیش‌بینی‌پذیری در اقدامات اقتصادی مسيولین جست‌و‌جو کرد.
فردین آقابزرگی

گزینه دوم. کاهش محسوس شاخص طی 2 ماه گذشته فروشندگان بالقوه را مردد به فروش کرده و ارزش ذاتی اغلب سهام بیش از قیمت آنهاست.

امید پور محمود

گزینه اول. با توجه به قرارگیری شاخص در نقطه حمایتی و گزارش‌های مثبت سه ماهه به خصوص در پالایشی‌ها، بازاری مثبت خواهیم داشت.

ندا رضایی

گزینه دوم. با توجه به کمبود حجم معاملات و نبود نقدینگی مناسب، علی‌رغم گزارش‌های خوب سه ماهه، بازار بدون تغییر چشمگیر پیش‌بینی می‌شود.

رباب وفایی

گزینه اول. باقرارگرفتن بازار در سطح حمایتی خوب، کاهش عرضه ها، عملکرد مثبت فصلی اکثر شرکت‌ها و بازگشایی پالایشی‌ها، انتظار بازار متعادل و مثبت در هفته پیش رو می‌رود. هر چند بازار همچنان از کمبود نقدینگی و ارزش پایین معاملات رنج می‌برد.

سیامک رضایی

گزینه دوم. همچنان شاهد خروج و کمبود نقدینگی و به تبع آن کاهش ارزش معاملات در بازار سرمایه هستیم که عمدتا ناشی از باقی ماندن ابهامات بر سر مولفه‌های بازار سرمایه است. 

اکبر ادهم

گزینه اول. با توجه به گزارش‌های عالی 3 ماهه در کلیت بازار، حمایت سنگین محدوده 1460 الی 14400 بازاری مثبت را در هفته آینده متصور هستم. 

محمد خبری زاد

گزینه اول. انتظار داریم با توجه به گزارش‌های فصل بهار شرکت‌ها، بازار هفته آینده مثبت باشد.

حسین مریدسادات گزینه دوم. با توجه به کاهش ارزش معاملات و حجم معاملات در بازار از یک طرف و از سوى دیگر گزارش هاو جذاب گروه پالایشى،تقابل جذابى را مى توان در بازار هفته پیش رو متصور شد
علی ملک لی گزینه دوم. با توجه به عدم تغییر عوامل و اخبار اقتصادی و سیاسی، اتفاق خاصی را در هفته پیش رو متصور نیستم

با توجه به انتخاب 60 درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) و 40 درصدی گزینه اول (مثبت. افزایشی) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند هفته آینده به علت قرار گرفتن شاخص کل در محدوده حمایتی و گزارش‌های مثبت سه ماهه صنایع بزرگ، روندی متعادل و متمایل به مثبت خواهد بود.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد