سه سیاست کلی در تغییر دامنه نوسان/ تعیین رقم دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد

سه سیاست کلی در تغییر دامنه نوسان/ تعیین رقم دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد

سخنگوی شورای عالی بورس، از تصویب سه سیاست کلی در مورد تغییر دامنه نوسان در جلسه امروز این شورا خبر داد .

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، سنا، محمد علی دهقان دهنوی گفت: شورای عالی بورس، در راستای تغییر دامنه نوسان، سه سیاست کلی را تبیین و تصویب کرد.

سخنگوی شورای عالی بورس افزود: بر این اساس، اولا افزایش دامنه نوسان مورد تاکید شورا قرار گرفت ؛ ثانیا این افزایش به شکل تدریجی همراه با اطلاع رسانی کامل و آمادگی بازار انجام می‌شود و ثالثا مقرر شد که همراه با سیاست افزایش دامنه نوسان ، فرهنگ سازی و ترویج روش‌های سهامداری غیر مستقیم نیز انجام شود .

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: با این سه سیاست کلی، تعیین عدد دامنه نوسان به سازمان بورس واگذار شد ؛ همچنین جمع بندی ها در روزهای بعدی انجام و نظرات صاحبنظران و کارشناسان نهادهای مالی اخذ می شود تا در نهایت به تصمیمی برسیم که مورد نظر و اجماع طیف وسیع سهامداران باشد.

سخنگوی شورای عالی بورس در ادامه با اشاره به دیگر دستورات جلسه امروز این شورا تصریح کرد: دو موضوع دیگر در دستور کار نشست امروز بود؛ یکی بودجه 1400 سازمان بورس که خوشبختانه به تصویب رسید و دستور سوم به اوراق مالی جدید اختصاص داشت که طراحی آن در سازمان بورس و بورس انرژی انجام شده و به تایید شورای فقهی هم رسیده بود.

دهقان دهنوی افزود: خوشبختانه شورای عالی بورس هم این موضوع را تصویب کرد و به این ترتیب اوراق صرفه جویی انرژی برای کارخانه ها و شرکت های مختلفی که بتوانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، طراحی و اجرا خواهد شد .

سخنگوی شورای عالی بورس اظهار داشت: این صرفه جویی در قالب اوراقی خواهد بود که در بازار مورد داد و ستد قرار می‌گیرد و قابلیت نقدشوندگی خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد