واکنش به خبر فروش قسطی گوشت

واکنش به خبر فروش قسطی گوشت

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت اظهار داشت: در شرایط فعلی مسايلی مانند درآمد خانوار و مصرف‌کننده بر میزان تقاضا تاثیر می‌گذارد‌ بنابراین مصرف‌کنندگان به سمت کالاها ارزان‌تر و با کیفیت غذایی بیشتر می‌روند. وجود مشکلات را نمی‌توان انکار کرد، اما فکر نمی‌کنم فروش قسطی گوشت با چک و غیره باشد.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت اظهار داشت: در شرایط فعلی مسايلی مانند درآمد خانوار و مصرف‌کننده بر میزان تقاضا تاثیر می‌گذارد‌ بنابراین مصرف‌کنندگان به سمت کالاها ارزان‌تر و با کیفیت غذایی بیشتر می‌روند. وجود مشکلات را نمی‌توان انکار کرد، اما فکر نمی‌کنم فروش قسطی گوشت با چک و غیره باشد.

صدیف بیک‌زاده در مورد خبر فروش قسطی گوشت اظهار کرد: معمولا کالایی قسطی فروخته می‌شود که روی دست فروشنده مانده است. اگر کالا مشتری داشته باشد فروشنده ترجیح نمی‌دهد کالای خود را قسطی بفروشد. بنابراین به هیچ‌وجه خبر فروش قسطی گوشت را تایید نمی‌کنم.

وی افزود: در شرایط فعلی مسايلی مانند درآمد خانوار و مصرف‌کننده بر میزان تقاضا تاثیر می‌گذارد‌ بنابراین مصرف‌کنندگان به سمت کالاها ارزان‌تر و با کیفیت غذایی بیشتر می‌روند. وجود مشکلات را نمی‌توان انکار کرد اما فکر نمی‌کنم فروش قسطی گوشت با چک و غیره باشد.

بیک زاده تصریح کرد: متولی اعلام آمار اینکه تولید گوشت در حلقه عمده فروشی کاهش یا افزایش داشته، وزارت جهاد کشاورزی است اما مستندات کارگروه تنظیم بازار نشان می‌دهد که کاهش تولید نداشته‌ایم.

این مقام مسيول با اشاره به حذف واسطه‌ها از بازار گوشت گفت: برای حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم این کالا جلساتی تشکیل شد که به طور مستقیم از تولید تا مصرف دام زنده با قیمت مشخصی در اختیار واحد‌های کشتار و بسته‌بندی قرار بگیرد تا با یک حاشیه سود معقول، منطقی و مورد تایید نهادهای ذی‌ربط مانند سازمان حمایت، کشتار را انجام داده و محصول را بفروشند.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت تصریح کرد: از زمانی که ارز گوشت از ترجیحی به نیمایی تغییر کرد، تقاضا فروکش کرده و به سمت دیگر اقلام پروتيینی متمایل شد. مردم مرغ یا پروتيین‌های گیاهی مانند سویا و حبوبات را جایگزین گوشت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین کاهش تقاضا مخصوصا در دهک‌های پایین قابل انکار نیست. علاوه بر این حجم وارداتی که در سال‌های گذشته داشتیم و چند صد میلیون دلار برای واردات گوشت قرمز اختصاص پیدا می‌کرد کاهش شدیدی داشته و نسبت به سال گذشته محسوس است.

بیک‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود عرضه زیاد قیمت‌ها کاهش پیدا نمی‌کند، گفت: کاهش قیمت زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت تمام شده تولید کاهش یابد وگرنه با عرضه زیاد نیز نمی‌شود هم چنین انتظاری از تولیدکننده داشت. اگر این اتفاق بیافتد بسیاری از تولیدکنندگان از تولید خارج می‌شوند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد