پیش‌ بینی بورس فردا 15 آذر 1401 | موانع پیش روی سهامداران برای خرید کدامند؟

پیش‌ بینی بورس فردا 15 آذر 1401 | موانع پیش روی سهامداران برای خرید کدامند؟

بورس معاملات سومین روز هفته را با رشد نسبی آغاز کرد ولی در ادامه این حجم از رشد کاهش یافت و در نهایت با ریزش 4235 واحدی به کار خود خاتمه داد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، بورس معاملات سومین روز هفته را با رشد نسبی آغاز کرد ولی در ادامه این حجم از رشد کاهش یافت، طوریکه در میانه بازار به صعود 100 واحدی رسید. بورس در معاملات 14 آذر ماه 1401 با ریزش 4235 واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال 1 میلیون و 413 هزار و 603 واحدی قرار گرفت. شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز روند افزایش بیشتر شد تا با رشد 428واحدی به 414 هزار و 574 واحدی رضایت دهد. ارزش معاملات 3449 میلیارد تومانی و خروج پول 223 میلیارد تومانی نیز تاییدی بر معاملات کم‌رمق و به سمت منفی بورس امروز بود.

نمادهای بورسی کگل، فولاد، میدکو، فارس، وبملت، شبندر و وپاسار با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

گروه خودرویی دیگر از تب و تاب روزهای پیشین خود افتاد و همچون سایر گروه های دیگر به محدوده صفر تابلویی رضایت داد. اما تک نماد ذوب حال سر خوشی در بازار امروز داشت. نماد ذوب به واسطه خبر برنده شدن در مزایده معدن ققنوس به صف خرید نشست.

موانع پیش روی سهامداران برای خرید کدامند؟

رکود ایجاد شده در بازار سهام و درحالی که بازارهای موازی روندی مثبت به خود گرفته‌اند از موارد متعددی ناشی می‌شود که همچنان به دلیل ابهامات موجود اجازه شروع روند صعودی را به آن نمی‌دهد. وجود چشم‌انداز نامشخص از مباحثی همچون بودجه 1402، روند افزایشی نرخ سود بدون ریسک، آینده نامشخص بازارهای جهانی و... باعث شده است که سهامداران فعلا با قدرت بالایی به خرید سهام رو نیاورند و تنها در بازه‌هایی با توجه به خبرهای مقطعی یک نوسان کوتاه مدت متوجه قیمت گروه‌ها یا تک سهم‌ها شود.

پیش بینی بورس فردا

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با روند معاملات فردا گفت: در بازار فردا انتظار شروع بورس با نوسان منفی شاخص کل بورس و در ادامه افزایش تقاضا و در نهایت پایان بازار با اندکی نوسان مثبت را می‌توان محتمل دانست. بررسی ارزش معاملات نیز در روزهای آتی اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که برای آغاز رشد بازار سرمایه افزایش حجم معاملات لازم و ضروری است./تجارت نیوز

آخرین اخبار بورس و اقتصاد