تحلیل بورس امروز / تاثیر لغو پروتکل‌های الحاقی بر بازار سرمایه

تحلیل بورس امروز / تاثیر لغو پروتکل‌های الحاقی بر بازار سرمایه

در ادامه روند نزولی بازار سهام امروز نیز شاخص کل به دلیل فشار عرضه روند نزولی گرفت و به یک میلیون و 209 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بعد از خبر تغییر دامنه نوسان روند بازار سهام صعودی شد و تا محدوده یک میلیون و 300 هزار واحد نیز رشد کرد اما به مقاومت برخورد کرد و به دلیل کمبود پول در بازار سهام نتوانست از مقاومت خود عبور کند و روند نزولی دوباره شروع شد و حالا سيوال اینجاست که شاخص کل می‌تواند با این فشار عرضه کانال یک میلیون و 200 هزار واحد را حفظ کنند.

از طرفی قرار است کره ‌جنوبی در روزهای آینده یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را آزاد می‌کند و این در حالیست که ريیس جمهور گفته بود اگر 7 میلیارد دلار ایران آزاد شود، دلار 15هزار تومان می‌شود.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر لغو پروتکل‌های الحاقی بر بازار سهام گفت: به نظرم لغو پروتکل‌های الحاقی سیگنالی مثبت برای بازار سهام است زیرا لغو این پروتکل‌ها سیگنالی مثبت برای دلار است و با افزایش قیمت دلار بازار سهام نیز محرکی برای رشد پیدا خواهد کرد.

این کارشناس در رابطه صف‌های فروش بازار گفت: عرضه در بازار سهام خیلی زیاد نیست اما از طرفی اراده برای جمع کردن صف‌های فروش در بازار سهام وجود ندارد.

این کارشناس در رابطه با اختلافات سیاسی بازار سهام گفت: اختلافات سیاسی و دستوری بودن بازار سهام کاملا مشهود شده است. اگر بازار روند طبیعی خود را طی می‌کرد نه رشد شارپی داشتیم و نه ریزش سنگین شروع می‌شد.

این کارشناس در رابطه با زمان تعادل بازار گفت: در جریان معاملات چند روز آینده باید بازار سهام متعادل شود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد