10 خبر مهم برای بورس فردا 19 آذرماه | خبری برای سهامداران خپارس

10 خبر مهم برای بورس فردا 19 آذرماه | خبری برای سهامداران خپارس

چند روز گذشته خبرهای بسیاری در رسانه ها منتشر شد که این اخبار می توانند بر روی بورس فردا تاثیرگذار باشند. ده خبر شاید تاثیرات بیشتری را بر روی بورس داشته و برای سهامداران حايز اهمیت باشند.

به گزارش نبض بورس، چندروز گذشته نیز اخبار زیادی پیرامون مسايل اقتصادی، سیاسی و البته بورسی منتشر شد که قطعا می‌توانستند بر روی روند بورس فردا به هر حال تاثیرگذار باشند، اما به نظر این ده خبر تاثیر بیشتری بر روی روند بورس فردا داشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود که قبل از معاملات فردا این ده خبر را ببینید و بخوانید.


1- ريیس کل سازمان خصوصی سازی از صدور مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو خبر داد.
2- افزایش سرمایه 98 درصدی ساراب از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته مورد تايید حسابرس قرار گرفت.
3- «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفته است که روسیه و ایران قصد دارند در آینده نزدیک یک توافقنامه همکاری جامع بلندمدت امضا کنند.
4- فاطمی امین: گرانی سیمان را شایعه است، و ریشه این افزایش قیمت یونولیت به ماده‌ای به نام استایرن باز می‌گردد چراکه مهرماه شرکت پتروشیمی پارس در تولید این ماده دچار خلل شد و اکنون تولید آن به دلیل مباحث فنی متوقف شده البته هماهنگی‌های لازم به منظور واردات این ماده انجام شده است.
5- طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته جاری با 1 صدم درصد اختلاف نسبت به هفته پیش به 20.88 درصد کاهش یافت.
6- با مصوبه هیيت‌مدیره شرکت فرابورس و بر اساس مفاد ماده 19 دستورالعملی اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، از روز دوشنبه 21 آذرماه، حداکثر سفارش در اوراق با درآمد ثابت (به استثناء اسناد خزانه اسلامی) از 50 هزار ورقه به 200 هزار ورقه تغییر می‌یابد.
7- بر اساس اطلاعیه شرکت بورس بازارگرانی «دالبر» از 19 آذر آغاز و تا 17 آذر 1402 ادامه دارد.
8-شرکت پتروشیمی پردیس با نماد شپدیس اعلام نمود به دلیل برودت هوا این شرکت از روز 13 آذر ظرفیت تولید خود را کاهش داده است.
9- میرهادی سیدی؛ سرپرست گروه مذاکره کننده ایران با اتحادیه اوراسیا: مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر موافقت‌نامه تجارت آزاد نهایی شد. بیش از 7 هزار و 500 قلم کالا تحت پوشش این موافقت‌نامه قرار می‌گیرد.
10- شرکت کارگزاری کاریزما (سهامی خاص) با موضوع فروش اوراق بهادار وثیقه بازداشتی به صورت تجمیعی، تعداد 46، 747، 615 سهم معادل 10.38 درصد از سهام شرکت فروشگاه‌های زنجیر‌های رفاه (سهامی عام) به طور عمده و نقد از طریق تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد