گزارش روزانه صندوق های ETF (15 فروردین 1400)/ معاملات کم‌ارزش پالایش و دارا یکم با افت حدود 4درصدی

گزارش روزانه صندوق های ETF (15 فروردین 1400)/ معاملات کم‌ارزش پالایش و دارا یکم با افت حدود 4درصدی

در بورس امروز 60میلیارد تومان دارا یکم و 97میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به 810میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری...

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) با ارزش 170میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 108میلیارد تومان واحدهای صندوق «اعتماد» را از حقوقی‌ها خریدند (64درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) را به ارزش هشت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (51درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری اعتبار سرمایه نوآفرین (نوآور) رشد 5.4درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق خصوصی ثروت‌آفرین فیروزه (ثروت) با زیان چهار درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (8.9درصد) در رابطه با صندوق «نوآور» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 160میلیارد تومان معامله شدند یعنی 20درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد طلا معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (0.4درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم 810میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 240میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هزار و 770میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 620میلیارد تومان بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد