وام فوری یک میلیارد تومانی بانک اقتصادنوین | وام فوری بدون ضامن و آسان برای این افراد

وام فوری یک میلیارد تومانی بانک اقتصادنوین | وام فوری بدون ضامن و آسان برای این افراد

افرادی که مایل به دریافت وام فوری بوده و از مشتریان بانک اقتصاد نوین محسوب می‌شوند، امکان استفاده از طرح کوشان را دارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حدود شش ماه از تصویب وام فوری 200 میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا 18 درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که 13 درصد از سود این وام فوری  توسط دولت پرداخت خواهد شد. وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از گذشته برای کمک به هزینه های زندگی گرفته می شده. امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارايه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند.  

افرادی که مایل به دریافت وام فوری بوده و از مشتریان بانک اقتصاد نوین محسوب می‌شوند، امکان استفاده از طرح کوشان را دارند. وام 1 میلیارد تومانی این طرح به پشتوانه سرمایه گذاری سپرده مشتریان پرداخت می‌شود.افرادی که مایل به دریافت وام 1 میلیارد تومانی طرح کوشان هستند، سود سپرده نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. افراد برای دریافت این تسهیلات باید در یکی از شعب بانک اقتصاد نوین سپرده بلندمدت داشته باشند. ضمانت اصلی برای دریافت این وام، مسدودی سپرده است. به سپرده مسدود شده تا پایان زمان بازپرداخت، حداکثر 15 درصد سود تعلق خواهد گرفت. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام 36 ماه است. میزان سود وام بین 4 تا 18 درصد است با توجه به مدت زمان بازپرداخت و نرخ سود دریافتی تعیین می‌شود.

با توجه به مبلغ وام، میزان سود 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت تعیین شده، هر قسط این تسهیلات 29 میلیون و 523 هزار و 985 تومان است. کل سود این وام 62 میلیون و 863 هزار و 460 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن 1 میلیارد و 61 میلیون و 786 هزار و 667 تومان خواهد بود.

مدیر روابط بانک مرکزی از رونمایی سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک خبر داد و گفت که با رونمایی از این سامانه، وثایق بانکی برای وام‌های خرد تا 200 میلیون تومان تسهیل می‌شود.

«مصطفی قمری وفا» در پیام تويیتری نوشت: با ابلاغ و دستورالعمل بانک مرکزی، ظهر امروز (چهارشنبه) مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار می‌شود.

وی افزود: با رونمایی از فاز نخست طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

قمری وفا ادامه‌داد: بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با تنوع وثایق را پنجم اردیبهشت 1401 برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

بانک آینده به منظور حمایت از تولید، اشتغال و کارآفرینی و همچنین برای خدمت رسانی ارزش آفرین به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال زایی سازمان بهزیستی تمامی مناطق، وام قرض الحسنه اعطا می‌کند. این وام 2 میلیارد تومانی تحت شرایطی به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

کارفرمایان واجد شرایط در صورتی این مبلغ تسهیلات را دریافت خواهند کرد که به ازای طرح‌های اشتغال زایی مناسب ایشان، 20 نفر مشغول کار شده باشند. مبلغ این وام برای مددجویان معرفی شده و واجد شرایط حداکثر 1 میلیارد تومان خواهد بود. مدت زمان بازپرداخت این وام 7 ساله و کارمزد آن 4 درصد است.

با توجه به مبلغ وام، مدت بازپرداخت و کارمزد، مبلغ هر قسط 25 میلیون و 974 هزار و 26 تومان است. جمع کل اقساط به 2 میلیارد و 320 میلیون تومان می‌رسد. کل سود وام نیز 320 میلیون تومان اعلام شده است.

بانک ملت به مشتریان واجد شرایط خود در قالب طرح «حامی کارت» وام 200 میلیونی پرداخت می‌کند. البته این وام باید برای خرید کالا مورد استفاده قرار گیرد.

فرادی که برای خرید کالاهای ضروری کمبود نقدینگی دارند و از مشتریان بانک ملت هستند، می‌توانند از وام 200 میلیونی خرید کالای این مجموعه استفاده کنند. متقاضیان باید در یکی از شعب بانک ملت سپرده قرض الحسنه داشته باشند. البته با این تسهیلات تنها امکان خرید از برندهای طرف قرارداد بانک ملت وجود دارد. نرخ سود این وام حداقل 7 و حداکثر 18 درصد و بسته به دوره بازپرداخت تعیین می‌شود. حداقل دوره پرداخت قسط 12 ماه و حداکثر 60 ماه اعلام شده است. افرادی که خواهان این تسهیلات هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. ضمنا این وام به افرادی پرداخت می‌شود که قبلا از تسهیلات خرید کالا استفاده نکرده باشند.

با توجه به رقم وام، دوره بازپرداخت 24 ماهه و سود 7 درصد، مبلغ هر قسط به 30 میلیون و 902 هزار و 391 تومان می‌رسد. کل سود وام 16 میلیون و 316 هزار و 739 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن، 218 میلیون و 396 هزار و 739 تومان است.

بانک ایران زمین از سال گذشته وام 100 میلیون تومانی را به مشتریان خود پرداخت می‌کند. تسهیلاتی که پرداخت آن از دی ماه 1400 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.اما شرایط دریافت این وام چیست؟

در این طرح که نا‌م آن طرح تسهیلاتی انتخاب است، مشتریان می‌توانند تا سقف 100 میلیون تومان از این بانک وام بگیرند.

شرایط دریافت وام 100 میلیونی

نکته قابل توجه درباره این وام 100 میلیون تومانی این است که مشتریان بر اساس نیاز خود می‌توانند مبلغ و درصد سود سالانه را مشخص کنند. مبلغ این وام تا سقف 100 میلیون تومان است و بسته به مدت بازپرداخت، سود وام بین 10 تا 18 درصد است.

به عبارت دیگر، مبلغ سود و مدت بازپرداخت این وام توسط خود مشتریان انتخاب می‌شود. اگر متقاضی وام بخواهد این وام را در مدت زمان طولانی‌تری پرداخت کند،‌ باید سود بیشتری به بانک بدهد و اگر مدت‌زمان پرداخت وام کوتاه‌تر باشد، سود کمتری به آن تعلق می‌گیرد.

آنگونه که پیش از این اعلام شده مدت زمان بازپرداخت این وام بانکی 24 ماهه است و فرد متقاضی دریافت این نوع تسهیلات نباید هیچ بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشد.

در صورتی که فردی واجد شرایط شناخته شود و حداکثر مبلغ وام یعنی 100 میلیون تومان را با سود 18 درصد دریافت کند و مدت زمان بازپرداخت هم برای وی 24 ماه تعیین شود، مبلغ اقساط برای وی تقریبا 4 میلیون و 993 هزار تومان خواهد بود. اما کل سود این مبلغ وام با شرایط ذکر شده 19 میلیون و 817 هزار و 845 تومان است.

علاوه بر وام 100 میلیون تومانی، بانک ایران زمین وام خرید کالا هم پرداخت می‌کند. متقاضیان تسهیلات کالا می‌توانند با داشتن مدارک لازم به شعب مراجعه کنند و پس از بررسی مدارک توسط شعبه، در صورت تایید از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی جزيیات جدید دریافت ودیعه مسکن به ویژه در تسهیلات 100 میلیون تومانی را تشریح کرد.

پروانه اصلانی گفت: در تسهیلات 100 میلیون تومانی ودیعه مسکن، بازپرداخت پنج ساله به صورت اصل و صورت باید انجام شود که اقساط آن، ماهیانه 2 میلیون و 500 هزار تومان می‌شود، اما در بسته جدید حمایتی دولت، شرایط به گونه‌ای شده که تنها سود تسهیلات پرداخت می‌شود.

او می‌گوید: در این شرایط میزان اقساط به یک میلیون و 500 هزار تومان کاهش می‌یابد و  بازپرداخت اصل مبلغ ودیعه باید در پایان سال صورت گیرد. متقاضی و مستاجر از سیستم بانکی قرص می‌گیرد و تا پایان سال قرض را برمی گرداند. اولویت بندی متقاضیان هم باید طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی باشد؛ خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین و خانوار‌هایی که سه فرزند به بالا دارند و زوج‌های جوان از سوی سایت طرح‌های حمایتی ورزات راه و شهرسازی به بانک‌ها ابلاغ  می‌شود.هفته گذشته بسته جدید حمایتی دولت در قالب حمایت از مستاجران در هیيت دولت به تصویب رسید.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال بر اساس قانون جهش تولید، همه تسهیلات بخش مسکن از محل قانون جهش تولید که برای بخش مسکن در نظر گرفته شده تامین می‌شود که این مبلغ در سال گذشته 360 هزار میلیارد تومان معادل 20 درصد تسهیلات پرداختی بانک‌ها بود.

وی ادامه داد: امسال نیاز از همین محل 40 هزار میلیارد تومان به وام ودیعه مسکن تخصیص داده شده است که این تسهیلات به تفکیک بانک، استان و شعب توزیع شده و بانک مرکزی به سیستم بانکی ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات به بانک‌های عامل ابلاغ شده است گفت: سازمان امور مالیاتی بر اساس سهمیه 20 درصدی فبرای پرداخت ودیعه مسکن را محاسبه می‌کند و اگر بانکی پرداخت نکند مشمول مالیات می‌شود.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: ثبت نام وام ودیعه مسکن متقاضیان صاحب فرزند سوم فاقد مسکن نیاز به ثبت نام در هیچ سامانه‌ای ندارد و به صورت حضوری و در 6 بانک انجام می‌شود.

مهدی صحابی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره شرایط پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن 200 میلیون تومانی برای افرادی که صاحب فرزند سوم شده‌اند، گفت: این تسهیلات در قانون بودجه 1401 دیده شده و مختص خانواده‌هایی است که فرزند سوم آن‌ها از سال 1399 به بعد متولد شده‌اند و البته فاقد مسکن هستند.

به گفته وی این بخشنامه را بانک مرکزی فقط به 6 بانک مسکن، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات، تجارت و پست بانک ابلاغ کرده است.

صحابی با بیان اینکه متقاضیان ابتدای امر باید به شعبه بانک مراجعه کنند، گفت: بانک استعلام اولیه را از سامانه سمات بانک مرکزی می‌گیرد، چون طبق نص صریح قانون این تسهیلات باید به خانواده‌های فاقد مسکن پرداخت شود

وی ادامه داد، گفت: قرار است ظرف یکی دو هفته آینده امکان استعلام از سامانه وزارت راه و شهرسازی برای مشخص شدن مالکیت متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن 200 میلیون تومانی که از سال 1399 صاحب فرزند سوم شده‌اند فراهم شود.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: درحال حاضر تنها امکانی که برای سیستم بانکی فراهم شده استعلام از طریق سامانه سمات بانک مرکزی است تا مشخص شود که متقاضی تسهیلات جعاله یا ودیعه مسکن فعال نداشته باشد.

وی بابیان اینکه این استعلام کامل نیست و نشان نمی‌دهد فرد مالک مسکن است یا خیر، گفت: اگر نص صریح قانون بخواهد اجرا شود و خانواده فاقد مسکن باشد باید از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی این استعلام صورت بگیرد.

وی افزود: با همکاران وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار شده است و ظرف یکی دوهفته آینده این امکان فراهم خواهد شد که شعبات این 6 بانک عامل بتوانند ارتباط با سامانه وزارت راه و شهرسازی داشته باشند تا آنجا مالکیت متقاضیان بطور کامل بررسی شود.

در دو هفته گذشته 17 هزار پرونده برای دریافت وام ودیعه مسکن تشکیل شد که 4 هزار نفر هم این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

جزيیات مصوبه دولت برای ساماندهی بازار اجاره مسکن امروز با حضور خانم پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  و آقای بیژن خطیبی کارشناس مسکن بررسی شد.

سوال: جزيیات بسته سیاستی مسکن را توضیح بفرمایید؟

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی: بسته مصوب هیات وزیران درخصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها می‌توان به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ایجاد مشوق برای موجران، نرخ‌گذاری خدمات مشاوران املاک و ارتقای توان فنی و تخصصی آنها و کمک به تکمیل و تحویل پروژه های نیمه تمام مسکن (خصوصی و حمایتی) اشاره کرد.

براساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است با اعلام وزارت راه و شهرسازی و مطابق با ضوابط مربوط و در حدود اعتبارات مصوب، امکان پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران را در هر سال فراهم آورد.

بانک مرکزی همچنین موظف است شرایطی را فراهم آورد که در صورت درخواست مستاجر، وی بتواند در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، اصل تسهیلات را در سررسید مقرر بازپرداخت کند و در بازه زمانی دریافت تسهیلات تا بازپرداخت آن صرفا سود تسهیلات را به صورت ماهیانه به بانک پرداخت کند.

اقساط پرداختی بابت سود تسهیلات در صورت تغییر سقف زمانی بازپرداخت اصل آن در سال‌های آتی قابل تعدیل بوده و در صورت درخواست مستاجر سقف زمانی بازپرداخت برای یک سال تمدید می شود و با تشخیص بانک برای سال‌های آتی نیز قابل تمدید خواهد بود.

سوال : میزان اقساط وام ودیعه مسکن در سیاست جدید به چه شکلی است؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی: پیش از این میزان اقساط ودیعه مسکن به طور مثال در وام 100 میلیونی، 2 میلیون و 500 هزار تومان بود اما در شیوه جدید ماهی یک میلیون و 500 هزار تومان در سیاست جدید اقساط ودیعه مسکن است.

سوال: نرخ خدمات مشاوران املاک چه تغییری کرده است؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی: نرخ خدمات حاصل دو مولفه قیمت ملک و نرخ دوم برای کمیسیون است، الان هر خدماتی در حوزه املاک و مستغلات از شهرداری پایه نرخ خدمات براساس پایه ملک و تقویم ملک است که توسط مسيولان هر شهر تعیین می شود.

سوال: آیا بازار مسکن با این سیاست ها بهبود می یابد؟

بیژن خطیبی کارشناس مسکن: اقتصادی که به صورت دستوری اداره شود شکست می خورد و این اقدام در تمامی بخش های اقتصادی نقش دارد.

این بسته اثرات بلند مدتی نخواهد داشت و دولت باید در زمینه تولید مسکن گام های اساسی بردارد  و اگر به یک میلیون در سال نرسد مشکل ساز خواهد بود آنقدر تولید باید زیاد باشد که نیازی به تامین بسته نداشته باشد.

سوال: مصوبات جدید دولت آیا ابلاغ شده است یا خیر؟

آقای صحابی، معاون اعتبارات بانک مرکزی: شورای پول و اعتبار پیش از  آنکه بسته ارايه شود به بانک مرکزی ابلاغ کرده و این مصوبه را هم ما به بانک ها  ابلاغ کرده بودیم و  متقاضیان  از 31 خرداد با ثبت نام در سامانه حمایتی می توانند این تسهیلات را با مراجعه به بانک ها دریافت کنند.

مصوبه جدید در رابطه با سود تسهیلات هنوز ابلاغ نشده اما در مصوبه جدید اصل تسهیلات را متقاضیان باید در طول یک سال پرداخت کنند و سود را در مدت اعلام شده باید بازگردانند.

سیاست جدید بانک مرکزی آن است که این موضوع را تسهیل کنیم و طبق این سیاست برای تسهیلات خرد ضمانت ها تسهیل کرده ایم و اعلام کرده ایم که وثایق قابل قبول ارايه کنند.

سوال: این سیاست چه میزان می تواند در بازار مسکن اثر گذار باشد؟

خانم اصلانی: با این سیاست جدید جراحی اساسی را انجام  داده ایم که  سال ها به دنبال آن بوده‌ایم و به طور قطع  اثر گذار خواهد بود این سیاست جدید.

اجاره بها هم خوانی دارد با میزان تورم و هر میزان تورم افزایش یابد نرخ اجاره هم تابع آن افزایش می یابد. طبق مصوبه جدید پرداخت تسهیلات هرساله با اعلام وزارت راه وشهرسازی به بانک مرکزی باید پرداخت شود. در سیاست جدید مشوق های را برای موجران در نظر گرفته شده از جمله  پرداخت تسهیلات وام جعاله و تخفیفات مالیاتی و سایر مشوق ها در نظر گرفته ایم.

آرامش نسبی در بازار با این سیاست جدید حاکم خواهد شد و این سقف 25 درصدی اجاره را  را شورای  سران تعیین کرده است.

سوال: این سیاست های تشویقی که دولت برای موجران در نظر گرفته است چقدر می تواند موثر باشد؟

آقای خطیبی: مشوق ها به گونه ای نیست و قوی نیست که بازار اجاره را کنترل کند و تخفیف های مالیاتی به گونه ای نیست که اثر گذار باشد  چراکه اخذ مالیات هنوز یه میزانی نیست که این سیاست‌ها خود بتواند تاثیری داشته باشد.

سوال: مدت زمانی که مصوبه برای رسیدگی به پرونده ها تعیین کرده است چقدر است ؟ و برنامه شورای حل اختلاف چیست؟

آقای محبی معاون قضایی مرکز توسعه شورای حل اختلاف: این مصوبه را همه باید رعایت بکنند و هم حقوق مالک را می دهد هم مستاجر، در انتهای ماده دو، یک مدت دو ماهه را در نظر گرفته برای همکاران ما در مراجع قضایی و آن مهلت نافی یک هفته ای سال 76 نیست. اما این مهلت دو ماهه برای آنهایی است که اختلاف جدی تر و استثنایی دارند.

سوال: تغییر نرخ مشاوران املاک چقدر خود در بازار مسکن اثر گذار خواهد بود؟

آقای محبی معاون قضایی مرکز توسعه شورای حل اختلاف: خدمات مشاوران املاک برای خرید و فروش ملک بر مبنای درصدی از ارزش معاملاتی املاک موضوع ماده (64) قانون مالیات‌های مستقیم، با رعایت تبصره‌های ذیل آن و برای امور اجاره ملک بر مبنای درصدی از ارزش اجاری موضوع ماده (54) قانون مالیات‌های مستقیم بر اساس قانون نظام صنفی تعیین می شود و کمیسیون نظارت هر شهرستان موظف است در اجرای ماده (51) قانون نظام صنفی، نرخ‌های مورد عمل صنف مشاوران املاک را ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه اصلاح کنند.

تمامی قراردادهای مسکن باید در سامانه املاک ثبت شوند و افراد ملزم به دریافت کد رهگیری هستند و در صورتی در سامانه ثبت نکنند به عنوان خانه خالی محسوب می شود.

سوال: هم اکنون در فصل جابه جایی  قرار داریم طرح مشاوران املاک چه زمانی اجرایی می شود؟

خانم اصلانی: از زمان ابلاغ 15 روز فرصت وجود دارد برای اجرای طرح اما باید این موضوع در نظر گرفته شود که در قیمت واحد مسکونی تغییری ایجاد نمی شود تنها در حوزه  تغییر نرخ مشاوران املاک ایجاد می شود.

در طرح تسهیلات خرید تجهیزات بانک مسکن،می‌توانید با ایجاد گردش حساب و یا افتتاح سپرده ممتاز از این تسهیلات بهره‌مند شوید.

در طرح تسهیلات خرید تجهیزات بانک مسکن، متقاضی باید دارای گردش حساب جاری یا سپرده ممتاز باشد با متوسط موجودی حداقل 15٪ مبلغ تسهیلات در بازه زمانی یکسال گذشته. نکته مهم اینکه افراد داری پروانه فعالیت و جواز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سقف وام خرید تجهیزات بانک مسکن برای شهرهای مختلف متفاوت است؛ در شهر تهران 500 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر 360 میلیون تومان و سایر شهرها 300 میلیون تومان است. همچنین این تسهیلات 18 درصد سود و بازپرداخت 36 ماهه دارد.

بانک رفاه کارگران اخیرا از طرح جدید خود به نام وام بانک رفاه بدون ضامن رونمایی کرده است. این تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان و به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود.

از آنجایی که افراد زیادی برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند، لازم است از واجدین شرایط باشید تا بی‌معطلی در صف دریافت وام قرار بگیرید. شرایط دریافت وام بدون ضامن بانک رفاه به شرح زیر است:

مستمری بگیر یا حقوق بگیر این بانک باشید؛

در این بانک سپرده قرض الحسنه داشته باشید؛

نیازی به ارايه ضمانت ندارید؛

حتما باید در مرحله اعتبارسنجی، نمره اعتبار بالایی به‌دست آورید؛

لازم است مبلغ ناچیزی را صرف هزینه تشکیل پرونده، آبونمان و اعتبارسنجی کنید؛

ضمنا سقف این تسهیلات، 50 و 100 میلیون تومان است؛

میزان سود و شرایط بازپرداخت وام فوری بدون ضامن بانک رفاه

طرح وام بانک رفاه بدون ضامن با سود 18 درصد و حداکثر زمان بازپرداخت 48 ماه اعطا می‌شود. لازم به ذکر است که اگر سقف 50 میلیون تومانی را انتخاب کنید، حداکثر زمان بازپرداخت آن 36 ماه است. البته باوجود قیمت‌های سر به فلک کشیده بهتر است از حداکثر مبلغ وام که 100 میلیون تومان است، بهره ببرید. 

دیگر نوبت به آشنایی با مدارک لازم جهت دریافت وام رسیده است تا به راحتی و بدون نقص مدرک به شعب بانک رفاه مراجعه و تسهیلات مورد نیازتان را دریافت کنید.

مدارک لازم برای دریافت وام فوری بدون ضامن بانک رفاه

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، این وام صرفا به افرادی تعلق می‌گیرد که حقوق‌بگیر و مستمری بگیر بانک رفاه هستند. پس برای ارايه مدارک کار شما راحت است. چون حتما در این بانک حساب دارید و قبلا یک مرتبه موقع افتتاح حساب، مدارک مورد نیاز خود را به بانک تحویل داده‌اید؛

اما در حالت کلی مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام، به شرح زیر است:

مدارک شخصی (محل کار، محل سکونت و…)

مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی و…)

فیش حقوقی در صورتی که حقوق بگیر بانک رفاه هستید؛

مدارک بازنشستگی و فیش کسر از حقوق در صورتی که مستمری بگیر بانک رفاه هستید؛

در ابتدا با مدارک فوق به شعب بانک رفاه مراجعه کنید؛ اگر به مدارکی بیش از مواردی که ما اشاره کردیم، نیاز بود مسيولین شعبه از شما می‌خواهند که در اسرع وقت با مدارک تکمیل شده مجددا به بانک مراجعه و سلسله‌مراتب دریافت تسهیلات را طی کنید.

منابع تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی قرار است از طریق صندوق ملی مسکن تامین شود که شاید تا یک ماه و نیم دیگر مقداری منابع در این صندوق تجمیع و پرداخت وام صورت گیرد.

آنطور که از شواهد و قراين برمی‌آید مسيولان سازمان برنامه و بودجه، پرداخت تسهیلات 200 میلیون  تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد را منوط به تجمیع اعتبارات در صندوق ملی مسکن کرده‌اند.

صندوق ملی مسکن بعد از تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن در مردادماه سال گذشته ایجاد شده که قرار بود منابع آن از راه‌هایی همچون مالیات‌های حوزه مسکن و ساختمان تامین شود. چند روز قبل رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که منابع خوبی به صندوق ملی مسکن تزریق شده است. اما ظاهرا به دلیل عدم توفیق در اجرای مالیات خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس رقم قابل توجهی در این صندوق وجود ندارد.

آخرین پیگیری‌ها از پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی که آبان ماه سال گذشته با حضور رییس‌جمهور در شورای عالی مسکن به تصویب رسیده حاکی از آن است که پرداخت این وام منوط به تجمیع اعتبارات در صندوق ملی مسکن شده که فعلا موجودی آن کافی نیست. گفته می‌شود ممکن است تا حدود 45 روز دیگر مقداری اعتبار به این صندوق تزریق و پرداخت وام مسکن روستایی آغاز شود.

این در حالی است که 24 خردادماه، رییس بنیاد مسکن از دستور رییس‌جمهور برای پرداخت وام مسکن روستایی و موافقت سازمان برنامه با این دستور خبر داده بود؛ قولی که هنوز محقق نشده است.

دومین فهرست از متقاضیان تایید شده دریافت وام ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی به شبکه بانکی تحویل شد.

تاکنون حدود 200هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه ثبت نام کرده‌اند و پالیش متقاضیان درحال انجام است. کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند و برای همین تاکید شده است که مستاجران مشمول شرایط در سامانه ثبت نام کنند.

سهمیه وام اجاره امسال 4 برابر سال پیش و به میزان 40 هزار میلیارد تومان است که فقط به مستاجرانی که قرارداد آنها در سال 1401 منعقد شده است داده می‌شود. همچنین، تمام قراردادهای اجاره باید دارای کد رهگیری باشند در غیر این صورت از سوی سامانه رد خواهند شد.

علاوه بر این متقاضیانی که داوطلب دریافت وام ودیعه مسکن هستند و ثبت‌نام را انجام داده‌اند اما هنوز پیامکی دریافت نکرده‌اند به سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه مراجعه کرده و در بخش «مشاهده درخواست» با ثبت کدملی، وضعیت خود را استعلام کنند.

در هفته گذشته آخرین دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران مشمول دریافت این تسهیلات تدوین و سهمیه هر بانک عامل نیز پرداخت شد.

امسال به مستاجران تهرانی 100 میلیون تومان، در کلانشهرها 70 و سایر شهرها 40 میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله اعطا می‌شود.

اکنون سامانه وزارت راه و شهرسازی متقاضیان مشمول دریافت این وام را شناسایی و دومین فهرست از مستاجران تایید شده را به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

تفاوت مهم منابع وام اجاره در سال گذشته و امسال

بر اساس اعلام شورای پول و اعتبار، 40 هزار میلیارد عدد تخصیص داده شده برای پرداخت وام اجاره مستاجران است؛ سال گذشته این رقم 10 هزار میلیارد تومان بود اما فقط 8.5 میلیارد تومان آن پرداخت شد.

دلیل اینکه وام‌ ودیعه در سال گذشته به‌طور کامل اختصاص نیافت نیز این بود که فقط از منابع بانک‌ها بود، اما امسال با تدبیر دولت این رقم از سرفصل اعتبارات حوزه مسکن تامین شده است و به همین دلیل بانک‌ها مقاومتی در پرداخت آن نخواهند داشت.

ثبت نام وام‌ ودیعه مسکن روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی http://saman.mrud.ir شروع شد و هم چنان ادامه دارد.

امسال همچنین محدودیت زمانی در پرداخت وام ودیعه نیست و در صورت دوام اعتبارات تا پایان سال امکان پرداخت وام وجود دارد.

بانک ملت با بروزرسانی طرح حامی ٬ سقف تسهیلات خرید لوازم خانگی را در سال جدید تا 500 میلیون تومان افزایش داد.نرخ این وام از 7 الی 18 درصد و دوره بازپرداخت از 24 الی 60 ماه است.

به گزارش بانک اول به تازگی بانک ملت با بروزرسانی تسهیلات طرح حامی (صدور کارت اعتباری / عقد مرابحه واریز به حساب فروشنده) سقف این وام را تا 5 یک میلیارد ریال ( 200 میلیون تومان صدور کارت اعتباری و 300 میلیون تومان واریز به حساب فروشنده) افزایش داده است.

تسهیلات طرح حامی نوعی وام است که متقاضیان می توانند با استفاده از آن نسبت به خرید محصولات مورد نیاز خود از یک یا مجموعه نمایندگی های شریک تجاری خاص اقدام نمایند.

اعطای وام و تسهیلات طرح در دو قالب صدور کارت اعتباری و عقد مرابحه واریز به حساب فروشنده به طور هم زمان امکان پذیر است.

حامی کارت ملت : نوعی کارت اعتباری است که دارندگان آن می توانند نسبت به خرید محصولات مورد نیاز خود اقدام نموده و وجه آن را به صورت قسطی باز پرداخت نمایند . این کارت صرفا ویژه استفاده در پایانه های فروش یا درگاه پرداخت اینترنتی شریک تجاری است.

عقد مرابحه واریز به حساب فروشنده : متقاضیان این نوع تسهیلات می بایست نسبت به تهیه و ارایه پیش فاکتور از نمایندگی های معتبر و یا سایت فروش شرکت که شماره حساب فروشنده در متن آن درج شده اقدام نمایند.

اسامی شرکای تجاری طرح تسهیلات حامی به تفکیک شریک تجاری ٬ نمایندگی های ایشان و سایر اطلاعات مورد نیاز در پورتال اینترنتی www.mellatshop.bankmellat.ir در دسترس قرار دارد.

اسامی شرکای تجاری طرف قرارداد بانک ملت که امکان خرید محصولات با استفاده از طرح حامی در آنها وجود دارد:

1-اسنوا٬ دوو٬ بست ( گروه انتخاب)

2-امرسان

3-گلد ایران

4-یورو استار و یورو پلاس (رهاورد کالای ایزدی)

5-فرش زمرد مشهد

6- پاکشوما

7- ایکس ویژن و تی سی ال (ماد ایران)

8-فرش شاهکار مشهد

9-جنرال هتوس وشتهم (ماندگار کیمیا)

10- الکترواستیل

11-ایران رادیاتور

نرخ سود تسهیلات و مهلت بازپرداخت:

-نرخ سود تسهیلات 7 درصد بر ای بازپرداخت 24 ماهه

-نرخ سود تسهیلات 11 درصد برای بازپرداخت 36 ماهه

- نرخ سود تسهیلات 15 پدرصد برای بازپرداخت 48 ماهه

- نرخ سود تسهیلات 18 درصد برای باز پرداخت 60 ماهه

اعطای تسهیلات طرح حامی بدون نیاز به معدل حساب و بدون نیاز به مبلغ مسدودی است.

وام گیرنده و ضامنین باید فاقد چک برگشتی و تسهیلات سررسید گذشته ٬ معوق و مشکوک الوصول در سیستم بانکی کشور باشند

 بانک مسکن سقف های جدید و شرایط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری را اعلام کرد.

به گزارش بانک اول بانک مسکن شرایط جدید اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در راستای حمایت از خانواده و جوان شدن جمعیت را اعلام کرد.

1. مشمولان طرح

متقاضیان واجد شرایط، برای فرزندان متولد مورخ 1400/01/01 به بعد و حداکثر تا 2 سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام نمایند.

2. روش دریافت تسهیلات

ارايه درخواست استفاده از تسهیلات توسط سرپرست خانوار در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری

متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه «ویرایش ثبت نام قبلی» اقدام کند.

متقاضی تا قبل از تعیین شعبه می‌تواند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام کند.

پس از تعیین شعبه متقاضیان بر اساس اولویت ثبت نام و میزان سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی می‌بایست با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (شامل اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کد پستی 10 رقمی و آدرس کامل محل سکونت، کد رهگیری 10 رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت نام) ظرف حداکثر 12 روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

پس از تعیین شعبه و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود. متقاضی 45 روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارايه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

3. سقف فردی تسهیلات

برای تولد فرزند اول، 200 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 36 ماهه

برای تولد فرزند دوم، 400 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 48 ماهه

برای تولد فرزند سوم، 6 00 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 60 ماهه

برای تولد فرزند چهارم، 800 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 72 ماهه

برای تولد فرزند پنجم و بالاتر، هزار میلیون ریال با دوره بازپرداخت 84 ماه

نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری 4 درصد به صورت سالانه است.

4. شرایط پرداخت تسهیلات

با توجه به تنفس 6 ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط 6 ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

ارايه اصل شناسنامه فرزند و پدر وی در زمان تشکیل پرونده الزامی است.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

در صورتی که حین دوره بازپرداخت تسهیلات فرزندآوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات مذکور مطابق ضوابط ذیربط برای فرزند بعدی امکان‌پذیر خواهد بود.

در صورت تولد فرزندان دوقلو و بیشتر، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار به ازای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

بانک اول - افرادی که برای خرید انواع کالاها کمبود نقدینگی دارند و مشتری بانک ملت هستند، می‌توانند از وام 50 میلیون تومانی طرح «شاپ کارت» استفاده کنند. مشتریان بانک ملت امکان درخواست غیرحضوری این تسهیلات را دارند.

به گزارش بانک اول افرادی که به دنبال دریافت تسهیلات شاپ کارت هستند، باید در یکی از شعب بانک ملت حساب قرض الحسنه داشته باشند. البته افراد با این وام تنها امکان خرید از فروشگاه‌هایی را دارند که با بانک ملت طرف قرارداد هستند. حداکثر زمان استفاده از این تسهیلات هم 120 روز اعلام شده است. متقاضیان این تسهیلات باید یک ضامن رسمی معتبر را به بانک ملت معرفی کنند. سقف سود این وام 15 درصد و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن 36 ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود 15 درصدی و دوره بازپرداخت 36 ماهه، میزان هر قسط یک میلیون و 733 هزار و 266 تومان است. کل سود وام 12 میلیون و 397 هزار و 591 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن 62 میلیون و 927 هزار و 591 تومان خواهد بود.

ريیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای وام ازدواج را از استعلام مفاصا حساب مالیاتی مستثنی کرد.

 داوود منظور ريیس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی اعلام کرد: با توجه به افزایش سقف وام ازدواج و عبور آن از 200 میلیون تومان، این وام از شمول مقررات تبصره 1 ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم مستثنی است.

بر اساس مقررات اجرایی این ماده قانونی که توسط بانک مرکزی تعیین و از سوی سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده، اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) یی که خواهان دریافت تسهیلات بیش از 500 و حقیقی (اشخاص) که متقاضی دریافت تسهیلات بیش از 200 میلیون تومان باشند موظف به ارايه استعلام مفاصا حساب بدهی‌های مالیاتی هستند.

از آنجایی که در قانون بودجه سال جاری وام ازدواج 120 میلیون تومان و برای زوجین 240 میلیون تومان در نظر گرفته شده، برخی بانک‌ها اقدام به اجرای این مقررات کرده اند که با دستور ريیس سازمان امور مالیاتی، استعلام مفاصا حساب بدهی مالیاتی برای وام ازدواج منتفی شد.

پرداخت وام فوری تصویب شد

شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود 40 هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسيولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

با این حال بعضی بانکها از جمله بانک سپه پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده‌اند. مسيولان بنیاد مسکن در برخی مناطق کشور مثل ایلام نیز اعلام کرده‌اند روند پرداخت وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تسریع شده است.

بنا به گفته حبیب الله محبی ـ مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، طرح تسهیلات مسکن روستایی در روستاها افزایش یافته و متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: طرح تسهیلات مسکن روستایی با سود و کارمزد 5 درصد و سقف 200 میلیون تومان به هر نفر برای احداث مسکن روستایی در سطح روستاهای استان به تصویب رسیده است.

رییس بنیاد مسکن از دستور ريیس‌جمهور برای پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی از ابتدای تیر خبر داد.

وام فوری مسکن به چه کسانی پرداخت خواهد شد؟ 

اکبر نیکزاد گفت: در جلسه ای که دیشب با حضور ريیس‌جمهور، مسوولان سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد آقای ريیسی دستور دادند تا تسهیلات 200 میلیون‌ تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد هرچه سریع‌تر پرداخت شود.    

متقاضیان در شهرهای بزرگ می توانند همزمان از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) 160 میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز 120میلیون تومان استفاده کنند. تسهیلات از محل اوراق برای زوجین هنرمند نیز متناسب با شهر محل زندگی تا دو برابر این میزان قابل افزایش است.

مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده 10 ساله و تسهیلات از محل اوراق ممتاز نیز 12ساله است.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در این‌باره گفت: پس از درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تامین تسهیلات هرمندان حوزه صنایع دستی، با کمال میل پذیرفتیم و مقدمات امضای تفاهم نامه با این وزارتخانه را سریعا ترتیب دادیم.

وی افزود: امیدواریم امضای این تفاهم نامه سرآغاز همکاری خوب بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد.

وی تاکید کرد: بانک مسکن تلاش خود را می کند تا اقداماتی را در جهت افزایش رفاه کارکنان و هنرمندان انجام دهد.

 سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: در حال حاضر 520 هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند که : 75 درصد از این هنرمندان را بانوان به خود اختصاص می دهند. از این میزان سهم نیز، 60 درصد بانوان خودسرپرست هستند.

وی ادامه داد: بنابراین برکات تفاهم نامه ای که بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امضا شده، در زندگی این گروه از جامعه مشهود است./تسنیم

‎یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارايه پیشنهادی برای افزایش وام ازدواج جوانان و پرداخت وام فرزندآوری خبر داد و گفت که پیشنهاد افزایش وام ازدواج جوانان به 150 میلیون تومان و پرداخت وام فرزندآوری به مبلغ 50 میلیون تومان در لایحه بودجه 1401 را مطرح کرده است.

مجتبی توانگر در گفت و گو با ایسنا درباره وام ازدواج و پرداخت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در بودجه 1401 اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی طی سال های اخیر، در اقدامی شایسته تقدیر، مبلغ وام قرض‌الحسنه ازدواج جوانان را متناسب با هزینه‌های این سنت پسندیده، در قانون بودجه بهبود داده که نتیجه این اقدام، تسهیل شرایط ازدواج برای جوانان بوده است.

وی ادامه داد: افزایش وام ازدواج از 3 به 10 میلیون تومان در بودجه 1395، از 10 به 15 میلیون تومان در بودجه 1397، از 15 به 30 میلیون تومان در بودجه 1398، از 30 به 50 میلیون تومان در بودجه 1399 و از 50 به 70 میلیون تومان در بودجه 1400 مسیری بوده که در این سالها طی شده که در این راستا مدت بازپرداخت این تسهیلات نیز از 3 سال به 10 سال رسیده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در ابتدای امر، بانک‌ها با افزایش وام ازدواج مخالف بودند و افزایش این تسهیلات را به معنای افزایش صف وام ازدواج عنوان می‌کردند اما نظارت بانک مرکزی و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی سبب شد بانک‌ها تخلفات خود در این زمینه را کاهش دهند و با تخصیص منابع قرض‌الحسنه به اموری که در قوانین مورد تاکید قرار گرفته از جمله ازدواج، «صف وام ازدواج» را نیز کاهش دهند و به یک سوم برسانند.

 

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد