راه اندازی رمزارز ملی به صورت آزمایشی در آینده

راه اندازی رمزارز ملی به صورت آزمایشی در آینده

رییس کل بانک مرکزی گفت: رمز ارز ملی در آینده به طور آزمایشی راه‌اندازی می‌شود که این موضوع در حال حاضر در بانک مرکزی در حال بررسی است و امیدواریم ضوابط آن در شورای پول و اعتبار نهایی شود و به صورت آزمایشی در کشور اجرا شود که در حال حاضر هم تعداد بسیار محدودی از کشور‌ها این کار را آغاز کرده‌اند.

به گزارش بورس نیوز، علی صالح‌آبادی، ريیس کل بانک مرکزی درباره جلسه خود با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: گزارشی از وضعیت بازار ارز، وضعیت کلان اقتصادی، بانک مرکزی و سیستم بانکی در جلسه ارايه شد و اعضای کمیسیون تاکید داشتند که در قالب کمیته‌های مشترک موضوعات مشترک بین دولت و مجلس پیگیری شود.


  • بیشتر بخوانید: ريیس کل جدید بانک مرکزی منصوب شد

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که سالیان طولانی در دستور کار بوده موضوع اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون پولی و بانکی است و با توجه به تحولات متعددی که در حوزه پولی و بانکی در سالیان گذشته اتفاق افتاده نیاز است که این قانون به روز شود که مقرر شد، با هماهنگی بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس کارگروه مشترکی تشکیل شود و ظرف مدت مشخصی کار را به جمع‌بندی برسانند تا روال قانونی خود را در مجلس طی کند.

صالح‌آبادی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که امروز مطرح شد، موضوع رمزارز‌ها بود که با توجه به اینکه موضوع رمز ارز‌ها چه رمزارز ملی و چه سایر رمزارز‌ها در سطح دنیا مطرح است مقرر شد که با همکاری کمیسیون کارگروهی تشکیل و روی این موضوع کار شود تا موضع بانک مرکزی و کشور در این حوزه شفاف شود.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: رمز ارز ملی در آینده به طور آزمایشی راه‌اندازی می‌شود که این موضوع در حال حاضر در بانک مرکزی در حال بررسی است و امیدواریم ضوابط آن در شورای پول و اعتبار نهایی شود و به صورت آزمایشی در کشور اجرا شود که در حال حاضر هم تعداد بسیار محدودی از کشور‌ها این کار را آغاز کرده‌اند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد