ردپای "کی بی سی" در واردات واکسن

ردپای "کی بی سی" در واردات واکسن

ريیس سندیکای مواد موثره دارویی گفت: واردات دارو درگذشته تحت کنترل دولت بوده و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم واردات دارو به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود اما؛ از دهه 70 پای بخش خصوصی به واردات دارو بازشده و بیش از 300 شرکت خصوصی، در حوزه واردات دارو فعالیت دارند.

به گزارش بورس نیوز، شایعاتی مبنی بر حذف ارز دولتی دارو به گوش می‌رسد.

فرامرز اختراعی ريیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: حذف ارز دولتی دارو صحت ندارد و طبق مصوبه مجلس، تخصیص ارز دولتی به دارو فعلا ادامه دارد. حذف ارز دولتی دارو به صلاح مردم نیست و نمی‌توان با حذف ارز دولتی، دارو را ناگهان چند برابر گران کرد.

وی در رابطه با تاثیر واردات واکسن بر شرکت‌های دارویی گفت: برخی شرکت‌های خصوصی ازجمله شرکت "کی بی سی" هم مجوز واردات دارو اخذ کرده و مقداری واردات هم داشته‌اند. واردات واکسن با ارز نیمایی صورت می‌گیرد و فعلا هزینه واکسن را دولت پرداخت می‌کند و واکسن برای مردم، رایگان است؛ اما سود واردات واکسن برای واردکنندگان محفوظ است.

اختراعی تاکید کرد: البته ازآنجاکه شرکت "کی بی سی" متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است، شاید به‌اندازه سایر شرکت‌های خصوصی به دنبال سوداگری نباشد. چراکه واردات دارو درگذشته تحت کنترل دولت بوده و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم واردات دارو به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود. اما از دهه 70 پای بخش خصوصی به واردات دارو بازشده و بیش از 300 شرکت خصوصی، در حوزه واردات دارو فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد