قرارداد رنو و جیلی برای ساخت خودروی هیبریدی

قرارداد رنو و جیلی برای ساخت خودروی هیبریدی

شرکت خودرو ساز جیلی چین، با شرکت رنو فرانسه قرارداد همکاری برای ساخت خودروی هیبریدی در کره جنوبی امضا می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، رنو که سال گذشته از بازار چین خارج شد، با تشکیل برند جدید خود با همکاری جیلی می‌خواهد دوباره به بازار چین دست یابد.

همچنین به نظر می‌رسد هدف جیلی از این همکاری و تشکیل برند، ورود به بازار آمریکا است (رویترز).

به گزارش تجارت‌نیوز میل به سمت خودروهای هیبریدی به شدت درحال رشد است.

طبق ادعای اخیر بلومبرگ، تنها در یک سفارش شرکت تسلا که بزرگترین سفارش خرید خودرو برقی جهان است، یک مشتری درخواست تولید 100 هزار خودرو برقی به ارزش 4٫2 میلیارد دلار را داشته.

این رقم 3٫5 برابر درآمدهای نفتی پارسال ایران است.

چالش خودروهای هیبریدی در ایران

عماد جعفری، فعال بازار خودرو چندی پیش در گفتگو با تجارت‌نیوز در مورد چالش خودروهای هیبریدی در بازار ایران نیز گفت: این خودرو از دو موتور الکترونیکی و بنزینی برخوردارند. در سرعت‌های پایین، خودرو با موتور الکترونیکی کار می‌کند و در سرعت‌های بالاتر، موتور بنزینی کاربرد دارد. در این میان، موتور بنزینی به شارژ موتور الکترونیکی کمک می‌کند.

او افزود: عمر باتری‌های خودروهای هیبریدی حدود هفت سال است. در دنیا موتور خودرو در این مدت گارانتی دارد اما در ایران، به دلیل نبود نمایندگی چنین امکانی در دسترس نیست و اگر باتری نیاز به تعویض داشته باشد، تامین آن هزینه بسیار زیادی را روی دست صاحب خودرو می‌گذارد.

جعفری ادامه داد: خودروهای هیبریدی، چالشی برای شارژ شدن ندارند و مصرف سوخت و آلایندگی آنها نیز بسیار پایین است اما در ایران خرید آنها ریسک است؛ چرا که تامین باتری خودروهای هیبریدی سخت و خدمات پس از فروش اینگونه خودروها ضعیف است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد