پیش‌بینی تامین 14درصد منابع سازمان تامین اجتماعی توسط شستا

پیش‌بینی تامین 14درصد منابع سازمان تامین اجتماعی توسط شستا

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی 6 تا 7درصد منابع تامین اجتماعی را تامین می‌کند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده سال...

به گزارش اقتصادآنلاین، میرهاشم موسوی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای عرضه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) در بورس دارید، گفت:

در حال حاضر خود شستا با 10 درصد سهام شناور در بازار بورس عرضه شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از طی فرآیندهای قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار، دیگر شرکت‌های غیر بورسی زیرمجموعه شستا هم در بازار سرمایه عرضه خواهند شد.

وی گفت: همچنین کالاهای مهم تولیدی در شرکت‌های زیرمجموعه شستا مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود.

موسوی افزود: در زیر مجموعه شستا 166 شرکت وجود دارد که شستا سهام مدیریتی در این شرکت‌ها داردکه از این تعداد به لحاظ ارزش شرکت‌ها 90 درصد شرکت‌ها بورسی هستند و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، تا پایان سال 1401، 10درصد باقیمانده را نیز در بازار بورس و اوراق بهادار عرضه کنیم.

موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شستا چه میزان از منابع سازمان تامین اجتماعی را تامین می‌کند، عنوان کرد:‌

با توجه به DPS یا سودی پرداختی که شستا از شرکت‌های خود به دست می‌آورد و باید به تامین اجتماعی بدهد، برای سال گذشته 17هزار میلیارد تومان منابع برای تامین اجتماعی فراهم کرده است که این رقم بین 6 تا 7 درصد کل منابع درآمدی تامین اجتماعی را شامل می‌شود و برنامه داریم برای سال آینده با  افزایش سرمایه‌گذاری و تاکید بیشتر بر توسعه زیرساخت‌‌ها، منابع شستا برای تامین  اجتماعی حداقل دو برابر این میزان یعنی 14 درصد درآمدهای سازمان تامین اجتماعی شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد