کدام خودروها در بازار ایران حکم طلا را دارند؟

کدام خودروها در بازار ایران حکم طلا را دارند؟

مدت‌هاست که واردات خودرو به ایران ممنوع شده است. به خصوص واردات خودروهای صفر کیلومتر برخی از برندهای خاص مانند بنز و بی‌ام‌و. ممنوعیت و محدودیت واردات این خودروها سبب شده که آنها حکم طلا را دربازار خورو داشته باشند. اما قیمت بنز و بی‌ام‌و در بازار ایران چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت دلار، قیمت خودروهای زیادی را میلیاردی کرده است. ارزانترین خودروی داخلی در بازار ایران پراید است که قیمت آن به 138 میلیون تومان رسیده است. درست هم‌قیمت خودروهای لوکسی چون سانتافه در سال 90.

اما در شرایطی که قیمت ارزانترین خودروی داخلی 138 میلیون تومان است، قیمت خودروهای لوکسی چون بنز و بی‌ام چقدر است؟

احتمالا قیمت جدیدترین مدل‌های این دو خودرو -به خصوص اگر صفر کیلومتر هم باشد- حکم طلا را دارد و فروشنده تعیین‌کننده قیمت نهایی است و نه قیمت جهانی و روز آن. چون واردات این خودروها ممنوع است و جدیدترین مدل‌های این دو برند در صورتی که در بازار ایران پیدا شود به تعداد بسیار محدودی است و قیمت آن بسیار بالاست.

جدیدترین بی‌ام‌و مربوط به سال 2018 است که قیمت آن حدود 5 میلیارد و 800 میلیون تومان است. جدیترین قیمت بنز موجود در بازار هم مربوط به سال 2018 است که می‌توان آگهی آن را پیدا کرد. اما قیمت‌ آنها اعلام نشده است. در مواردی هم قیمت آنها گویا نه از طرف مشتری بلکه از طرف سایت، مخدوش شده و اما می‌توان حدس زد که قیمت‌ها بالای 10 میلیارد تومان است.

اما قیمت مدل‌های کارکرده بنز در محدوده 5 تا 8 و 9 میلیارد تومان است. سایت گسترش صنعت هم در گزارشی نوشته: ارزان‌ترین مدل ب‌ام‌و که به صورت صفر کیلومتر در بازار یافت می‌شود سری 1 هاچبک است که حدود 2 میلیارد تومان قیمت دارد. همچنین به گزارش این سایت قیمت بی‌ام‌و سری 7 تولید سه سال قبل حدود 8 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

قیمت بنز کلاس E که تاریخ تولید سه سال قبل را دارد، 7 میلیارد تومان است.

مطالعه بیشتر: پراید جدید در راه بازار / اعلام مشخصات و قیمت احتمالی آن

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد