وعده ارزانی خودرو حقیقت دارد؟

وعده ارزانی خودرو حقیقت دارد؟

وعده ارزان شدن خودرو سرمایه بسیاری از خانواده‌های ایرانی را به باد داده است. خانواده‌هایی که می‌گویند با اعتماد به نظرات مسيولان دولتی و صنفی خودروهایشان را فروخته‌اند اما حالا دوباره با افزایش بها در بازار خودرو دیگر نه تنها نتوانسته‌اند خودروی مورد نظر خود را بخرند که از خرید خودرویی مشابه خودروی خود ناتوان مانده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز امرور اخبار روزهای گذشته نشان می‌دهد که علاوه بر علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت که آذر ماه به صراحت گفته قول می‌دهم خودرو ارزان شود، سایر متولیان دولتی و صنفی هم از کاهش قیمت خودرو در آینده نزدیک گفته‌اند اما حالا نه تنها این اتفاق رخ نداده است که با صعودی شدن دوباره دلار قیمت خودروهای پرتیراژ بین 5 تا 6 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مهر ماه به ایرنا گفته بود که قیمت خودرو طبیعی نیست و بهای آن به شدت ارزان می‌شود. احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان هم در آذر ماه امسال به باشگاه خبرنگاران گفته بود که مردم خودرو نخرند چرا که ارزانی خودرو در راه است.

یاسر رایگانی، سخنگوی تعزیرات در ابتدای آذر به تابناک گفته بود که در روزهایی که سفر رونق ندارد قیمت خودرو کاهشی خواهد شد و مردم به قیمت‌سازی‌ها در فضای مجازی توجه نکنند و در این بین علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت هم در 22 آذر در یک نشست با مدیران رسانه‌ها گفته بود که قول می‌دهم قیمت خودرو ارزان شود.

این وعده‌ها اما با هزینه مالی گزافی برای خانواده‌های ایرانی همراه بوده است. در ادامه تعدادی از پیام‌های مخاطبان تجارت‌نیوز را در این‌باره می‌خوانید:

«گفتید ماشین میخواد ارزون بشه من ماشینمو فروختم .حالا که گرونتر شد بدبخت شدم»

«منم فروختم دیگه نتونستم بخرم مدل 90 دادم 30 تومن بعدش گرون شد دیگه نتونستم بخرم اونم پول لازم بودم مجبوری فروختم دیگه نتونستم بخرم»

«رو دست بدی خوردیم گفتین خودرو ارزان می شه و پرایدمو فروختم الان باید 20 میلیون تومان روی پولم بذارم و همون ماشین خودمو بخرم»

«مردم را با تیترهای سقوط قیمت خودرو فریب دادند وقتی ماشین مان را فروختیم دوباره قیمت را بالا بردند»

«اینا با پایین اوردن قیمت در حد 20 تا 30 میلیون مردم حریص رو وادار به خرید میکنن»

«من پارسال 30 میلیون جمع کردم و صبر کردم تا خودرو ارزون بشه تا بخرم اما الان نمیتونم چرخشو بخرم»

«قیمت خودرو رو دلار تعیین میکنه. به ریال پول درمیاریم به دلار خرج میکنیم. اگه نمیتونین کنترل کنید ریال رو حذف کنید پول ملی رو بکنید دلار ، وسلام»

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد