سهامداران عدالت قبل از عید قربان سود می گیرند

سهامداران عدالت قبل از عید قربان سود می گیرند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان به حساب سهامداران خواهد شد.

خواندن 2 دقیقه

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه مردم شعار‌ها و وعده‌های کاندیدا‌ها را ارزیابی می‌کنند، اظهار کرد: مردم و سهامداران بعد از اعلام برنامه کاندیدا‌ها در زمینه بازار سرمایه واکنشی را نسبت به آن نشان می‌دهند که این واکنش‌ها به عنوان مبنای صحت‌سنجی تلقی می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: وعده‌های کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری باید به گونه‌ای باشد که به فضای سرمایه‌گذاری به ویژه بورس دامن نزنند و فضای حاکم در این بازار را متشنج نکنند.

وی همچنین به زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت اشاره و ادامه داد: نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت اواخر سال گذشته پرداخت شد، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرحله دوم سود تا قبل از عید قربان پرداخت خواهد شد.

دژپسند با بیان علت تاخیر پرداخت 50 درصد دوم سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: به دنبال این نیستیم که فشاری را به شرکت‌های سرمایه‌پذیر وارد کنیم، همچنین به دنبال این هستیم تا زودتر این سود به حساب سهامداران پرداخت شود؛ بنابراین براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان پرداخت خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی درخصوص آزادسازی باقیمانده سهام عدالت گفت: این موضوع به شرایط بازار بستگی دارد. اگر شرایط بازار مناسب شود اقدامات لازم برای آزادسازی 40 درصد دوم سهام عدالت انجام می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:
ارزش سهام عدالت یک درصد کاهش یافت

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد