وضعیت بورس تهران در هفته ای که گذشت

وضعیت بورس تهران در هفته ای که گذشت

این هفته نیز بازار سهام کار خود را با سرخ‌پوشی آغاز کرد و با سبزپوشی به پایان برد. در مجموع شاخص کل بورس تهران 23هزار واحد (1.8درصد) رشد کرد. بیشترین و کمترین...

اقتصاد‌آنلاین-سیده زینب رزم گیر؛ در هفته‌ای که گذشت بازار سهام، شاهد سه روز سبز و دو روز قرمز بود. در روز شنبه، شاخص کل کار خود را با افت 11هزار واحدی آغاز کرد. اما در روز یکشنبه و دوشنبه شاخص سبزپوش و به ترتیب با رشد 14هزار و 19هزار واحدی همراه شد. در روز سه شنبه شاخص کمتر از هزار واحد افت کرد و سرانجام شاخص کل بورس تهران در روز چهارشنبه با رشد بیشتر از هزار واحد به کار خود پایان داد. گفتنی است این هفته نیز در بازار سهام خالص خرید افراد حقیقی از فروش آن‌ها بیشتر بود.

وضعیت شاخص‌ها

شاخص کل بورس تهران در مجموع 23هزار واحد رشد کرد و از ارتفاع یک میلیون و 282هزار واحد به یک میلیون و 305هزار واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل هم وزن با رشد 2.3درصدی رو به رو شد. شاخص کل فرابورس نیز پنج روز سبز را تجربه کرد و در مجموع 623واحد، معادل 3.4درصد رشد کرد.

پربازده‌ترین نمادهای هفته

نمادهای «لطیف» با 27.6درصد، نماد «دی» با 26.8درصد و نماد «کالا» با 24.5درصد بیشترین بازدهی را طی این هفته ثبت کردند. در سمت دیگر، «خزر» با منفی 43.2درصد، «خفولا» با منفی 26.6درصد و «فنرژی» با منفی 26.6درصد سهامداران خود را نقره داغ کردند.

ارزش معاملات

این هفته ارزش معاملات بازار سهام، روند دو هفته گذشته را حفظ کرد و بین رقم پنج هزار تا حدود هفت هزار میلیارد تومان نوسان کرد. متوسط ارزش معاملات این هفته به حدود 6هزار و 205میلیارد تومان رسید که نسبت به هفته پیش حدود 6درصد افزایش یافته است. همچنین بیشترین ارزش معاملات هفته با هفت هزار و 14میلیارد تومان متعلق به روز سه شنبه، 22تیر ماه و کمترین ارزش معاملات با پنج هزار و 328میلیارد تومان متعلق به روز شنبه بود.

وضعیت صنایع مختلف

بیشترین معاملات بورس و فرابورس در هفته‌ای که گذشت به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که سه هزار و 196میلیارد تومان فقط در این بخش جا به جا شد، گروه«فلزات اساسی» با معاملات سه هزار و هشت میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با دو هزار و 682میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفت. 

در این هفته نیز تعداد گروه‌هایی که با دل خوش بازار را ترک کردند کم نبودند. گروه «محصولات کاغذی» با 7.7درصد، گروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته» با 7.4درصد و گروه «مواد و محصولات دارویی» با 6.8درصد رشد پر بازده‌ترین گروه‌های این هفته بودند. در طرف دیگر کم بازده‌ترین گروه‌ها به ترتیب «سرمایه‌گذاری‌های استانی» با منفی 5.6درصد، «ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی» با منفی 3.9درصد و «محصولات چوبی» با منفی 2.9درصد به ثبت رسیدند.

تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی

این هفته بازار سهام کار خود را با خروج پول قابل توجهی آغاز کرد. در روزهای بعد سه روز ورود پول و یک روز خروج پول به ثبت رسید. در مجموع این هفته خالص خرید حقیقی‌ها حدود 11میلیارد تومان از فروششان بیشتر بود. گفتنی است این هفته گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با 157میلیارد تومان و گروه «محصولات شیمیایی» با 141میلیارد تومان و گروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته» با 95میلیارد تومان طعم ورود پول را چشیدند. در طرف دیگر گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با 167میلیارد تومان و «فلزات اساسی» با 158میلیارد تومان و «خودرو و ساخت قطعات» با 92میلیارد تومان به ترتیب بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کردند. 

بیشترین ورود و خروج پول به کدام نمادها بود؟

گفتنی است بیشترین خروج پول حقیقی به ترتیب متعلق به نمادهای «شپنا»، «وتجارت» و «وغدیر» بود. به طوری که مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان 75میلیارد تومان و بانک تجارت 74میلیارد تومان افزایش یافت. از طرف دیگر بیشترین ورود پول حقیقی به ترتیب متعلق به نمادهای «صباح»، «شاوان» و «رمپنا» بود. به طوری که مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری صبا تامین 164میلیارد تومان و پالایش نفت لاوان 81میلیارد تومان افزایش یافت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد