نوآوری سنگاپور در حمل و نقل هوایی

نوآوری سنگاپور در حمل و نقل هوایی

سنگاپور قصد دارد ماه آینده اعتبارات سوخت هوانوردی پایدار را در اقدامی طراحی شده برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اویژن، این طرح که توسط سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور (CAAS)، خطوط هوایی سنگاپور و صندوق دارایی دولتی آن راه‌اندازی شده است، 1000 اعتبار حاصل از 1000 تن سوخت پایدار هوانوردی از فرودگاه چانگی سنگاپور را به فروش می‌رساند.

سوخت پایدار هوانوردی از منابع پایداری ساخته می‌شود که می‌تواند با هر سوخت فسیلی مخلوط شود تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد، بدون اینکه نیازی به تغییرات در هواپیما یا زیرساخت‌های سوخت‌رسانی باشد.

این سه نهاد در بیانیه‌ای مشترک گفتند که با خرید این اعتبارات، خریداران می‌توانند به تحریک تقاضا برای سوخت پایدار هوانوردی، حمایت از توسعه آن و پیشبرد پذیرش آن کمک کنند.

انتظار می‌رود، این اعتبارات انتشار دی‌اکسیدکربن را 2500 تن کاهش دهد. بر اساس گزارش شورای بین‌المللی حمل و نقل پاک، هوانوردی جهانی در سال 2019 حدود 900 میلیون تن دی‌اکسیدکربن تولید کرده است.

در بیانیه آمده است: «راه‌اندازی این اعتبارات به مشتریان ازجمله مسافران و شرکت‌ها همچنین سیستم حمل‌ و نقل‌ فرصتی می‌دهد تا سهم خود را برای محیط‌زیست انجام دهند و ردپای کربن خود را کاهش دهند.»

حمل و نقل باری نیز به نوبه خود می‌توانند اعتبار را به مشتریان پایین دستی خود بفروشند تا انتشار کربن حاصل از عملیات تجاری خود را کاهش دهند.

هان کوک خوان، مدیر کل سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور گفت: ایجاد یک بازار قابل اعتماد و پر جنب و جوش برای خرید و فروش این اعتبارات در سنگاپور به حمایت از پذیرش سوخت هوانوردی پایدار که برای کربن‌زدایی بخش هوانوردی ضروری است، کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد