عرضه اولیه ولکار چقدر نقدینگی نیاز دارد؟ + فیلم

عرضه اولیه ولکار چقدر نقدینگی نیاز دارد؟ + فیلم

تاکنون سه عرضه اولیه در سال 1400 انجام شده است و عرضه اولیه چهارم قرار بود چهارشنبه هفته گذشته انجام شود، اما بنا به دلایلی این عرضه اولیه به تعویق افتاد. این هفته عرضه اولیه ولکار انجام خواهد شد.

به گزارش نبض بورس، تاکنون سه عرضه اولیه در سال جاری انجام شده است. عرضه اولیه های امسال با فگستر آغاز شد و سپس در دومین عرضه اولیه، سهام فتوسا به متقاضیان فروخته شد. در سومین عرضه اولیه هم غکورش بالاخره سهام خود را عرضه کرد.

فگستر و مشارکت 2.5 میلیون نفری

عرضه‌های اولیه‌های بازار سرمایه در سال 1400، در روز 22 اردیبهشت با عرضه اولیه سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در بازار دوم فرابورس ‏کلید خورد که در جریان آن هر سهم این شرکت در نماد معاملاتی «فگستر» 6179 ریال قیمت خورد. ‏

در این عرضه اولیه، تعداد 2 میلیون و 434 هزار و 302 کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر یک از 2 میلیون و 278 هزار و 925 ‏کد، حداکثر 29 سهم فگستر اختصاص یافت

دومین عرضه اولیه به نام فتوسا ثبت شد

در 29 اردیبهشت ماه فتوسا نام خود را به عنوان دومین عرضه اولیه سال 1400 به ثبت رساند. در این عرضه اولیه که دامنه قیمتی از 7129 تا 7842 ریال تعیین شده بود، تعداد 2 میلیون و 455 هزار و 409 کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر یک از 2 میلیون و 410 هزار و 163‏ کد، حداکثر 28 سهم فتوسا در سقف قیمت اختصاص یافت.

غکورش سرانجام عرضه شد

غکورش که در سال گذشته چند بار تا آستانه عرضه اولیه پیش رفت و عرضه اولیه آن انجام نشد سرانجام در 6 خرداد 1400 سهام آن وارد بازار سرمایه شد. بیش از 2 میلیون و 356 هزار کد معاملاتی در این عرضه اولیه شرکت کردند و حداکثر تعداد  74  سهم در سقف قیمت به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

ولکار چهارمین عرضه اولیه چقدر نقدینگی می خواهد؟

عرضه اولیه ولکار که قرار بود در چهارشنبه هفته گذشته انجام شود ولی به دلیل تغییرات زیر ساخت سامانه به تعویق افتاد.

در عرضه اولیه ولکار 150 میلیون سهم به کدهای حقیقی و حقوقی و 75 میلیون سهم هم به صندوق‌های درآمد ثابت تخصیص خواهد یافت. حداکثر تعداد سهام قابل تخصیص به هر کد معاملاتی 150 سهم است. البته با فرض مشارکت 2.5 میلیونی، می‌توان انتظار داشت به هر کد معاملاتی چیزی حدود 60 برگه سهام تخصیص یابد. با توجه به حداکثر قیمت 220 تومانی هر سهم این شرکت، احتمالا چیزی حدود 13 هزار تومان سهام به کدهای حقیقی و حقوقی تخصیص یابد. به این ترتیب شاهد عرضه یک نماد بسیار کوچک دیگر در بورس تهران هستیم.

 
آنچه باید درباره عرضه اولیه ولکار بدانید
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد