سند رفع موانع تولید صنعت نفت در حال نهایی شدن

سند رفع موانع تولید صنعت نفت در حال نهایی شدن

وزیر نفت درباره راهگشایی شعار سال 1400 «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» در صنعت نفت، گفت: شنبه هفته آینده نشستی در سطح وزیر و معاونان وزیر برای نهایی کردن و ابلاغ سند رفع موانع تولید در صنعت نفت خواهیم داشت.

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه پانزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس، با بسیار سخت توصیف کردن سال 1399 عنوان کرد: البته موفقیت‌های ارزشمندی هم در این سال داشتیم. سال 99، سال درخشانی در صنعت نفت بود، به عنوان نمونه ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی ایران 25 میلیون تن افزایش یافت و تولید گاز خام کشور به هزار میلیون مترمکعب رسید.

وزیر نفت درباره اینکه شعار سال 1400 «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» چقدر می‌تواند برای صنعت نفت راهگشا باشد، افزود: در هفته اخیر نشست و پیش نشست‌هایی در سطح کارشناسی و معاونت‌ها به‌منظور تهیه سندی به‌منظور اقدام برای رفع موانع تولید برگزار کردیم. شنبه هفته آینده نشستی در سطح وزیر و معاونان وزیر برای نهایی کردن و ابلاغ این سند خواهیم داشت.

زنگنه با بیان اینکه باید از فرصت ایجاد شده برای رفع موانع تولید استفاده کنیم، تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنید رفع همه موانع تولید در اختیار وزارت نفت نیست و دیگر اعضای دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضايیه هم در این موضوع سهیم هستند؛ اما ما بیشتر می‌خواهیم روی مواردی تمرکز کنیم که اقدام‌های آن در اختیار وزارت نفت است تا بتوانیم از افزایش تولید و رفع موانع تولید در سال 1400 پشتیبانی کنیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد