تا هفته آینده هویج زیر 10تومان توزیع می‌شود

تا هفته آینده هویج زیر 10تومان توزیع می‌شود

ريیس اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار تهران گفت: قیمت هویج به کیلویی 12 هزار تومان رسیده و برای هفته آینده هویج به زیر 10 هزار تومان خواهد رسید.

ایسنا: ريیس اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار تهران گفت: قیمت هویج به کیلویی 12 هزار تومان رسیده و برای هفته آینده هویج به زیر 10 هزار تومان خواهد رسید.

مصطفی دارایی نژاد، در مصاحبه با رادیو گفت وگو ضمن اشاره به عدم کمبود هویج در کشور گفت: دزفول حدود 5 میلیون تولید هویج برای کل کشور دارد و فاصله 20 روزه ای پس از اتمام هویج دزفول تا به بار نشستن هویج در سایر استان ها موجب بروز این مشکلات شده است.

دارایی نژاد تصریح کرد: قیمت هویج به کیلویی 12 هزار تومان رسیده و از حدود 650 تن باری که دیشب وارد میدان تره بار شده، نزدیک به 400 تن آن به فروش رسیده و برای هفته آینده هویج به زیر 10 هزار تومان خواهد رسید.

وی ضمن اشاره به بی سابقه بودن این افزایش قیمت خاطرنشان کرد: به دلیل کرونا، استقبال از هویج بسیار زیاد شده و آبمیوه گیری هایی که تنها چند کیسه هویج تهیه می کردند این مقدار را به 1 تن افزایش دادند و همچنین استقبال مردم نیز زیاد شده است.

ريیس اتحادیه بار فروشان میوه و تره بار تهران با اشاره به صادرات دلالان به کشورهای همسایه که به کمبودها دامن زده افزود: به استاندارها اعلام شده که با توجه به کمبود در این فاصله 20 روزه اجازه صادرات گرفته شود و خوشبختانه از دیشب آرامشی بر بازار حاکم شده است.

همچنین رحمت الله نوروزی - عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی - ضمن اشاره به قاچاق هویج در الیگودرز و ازنا و نگهداری هویج در آنجا گفت: به دلیل کرونا، قیمت آب هویج و آب سیب به لیتری 50 هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به بالا بودن سطح زیر کشت هویج در کشور و عدم نگرانی در این باره خاطرنشان کرد: مردم نباید دغدغه مرغ و هویج داشته باشند و امیدواریم وزیر جدید در مسيله ورود کرده و به زودی مشکل را برطرف کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد