غرضی: ريیس‌جمهور شوم نرخ تورم صفر می‌شود

غرضی: ريیس‌جمهور شوم نرخ تورم صفر می‌شود

وزیر اسبق نفت و پست و تلگراف و تلفن با بیان اینکه ريیس‌جمهور شوم نرخ تورم را به صفر می‌رسانم گفت: من در مدیریت خود توانسته ام که این اتفاق را رقم بزنم که برعکس مسیر تورم عمل کنم.

خبرگزاری فارس: وزیر اسبق نفت و پست و تلگراف و تلفن با بیان اینکه ريیس‌جمهور شوم نرخ تورم را به صفر می‌رسانم گفت: من در مدیریت خود توانسته ام که این اتفاق را رقم بزنم که برعکس مسیر تورم عمل کنم.

گفت‌وگویی با سید محمد غرضی، وزیر نفت در دولت میر حسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مرحوم آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی انجام داده‌ایم که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

ثروت کشور در اختیار تعداد معدودی رانت‌خوار قرار گرفته است

- من هم جزو مردم کشور هستم، مهم‌ترین دغدغه مردم را معیشت می‌دانم و این موضوعی است که همه مسيولان معتقدند که با گرفتاری مواجه است.

- ما کشور ثروتمندی داریم، اما این ثروت توسط گروه‌های رانت‌خوار هدر رفته و مردم در تامین نیاز‌های اولیه خود گرفتارند؛ کما اینکه قطعا از قضیه مرغ و حواشی آن اطلاع دارید.

- این را در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 هم گفته ام که دولت، مجلس و قوه قضايیه و رانت خواران باید جیب مردم را آزاد بگذارند و ارزش جیب مردم را هر روز کم ارزش‌تر از روز قبل نکنند باید حتما پول ملی تثبیت شود.

امروز مردم به ریال درآمد دارند اما به دلار خرید می‌کنند

- عملکرد دولت حسن روحانی خیلی بدتر از عملکرد دولت‌های گذشته بوده است.

- دولت روحانی با اینکه 600 میلیارد دلار درآمد داشته، اما بیشترین فشار را به جامعه آورده است تا جایی که مردم باید در بازار به دلار خرید کنند؛ در حالی که به ریال درآمد دارند.

ريیس‌جمهور شوم، نرخ تورم را به صفر می رسانم

- اگر ريیس جمهور شوم نرخ تورم را به صفر درصد می‌رسانم. من در مدیریت خود توانسته ام که این اتفاق را رقم بزنم که برعکس مسیر تورم عمل کنم.

- قطعا این کشور انقدر ثروتمند هست که می‌توان تورم آن را منفی کرد.

- راه حل آن این است که دست رانت‌خواران را از قدرت سیاسی کوتاه کنیم. رانت‌‎خواران سیاسی، اقتصادی و گردنه بزن را باید عقب رانده تا مردم جای آن‌ها را بگیرند و این اقدامی بسیار ساده است.

مذاکره خوب است؛ اما نه از نوع تحمیلی آن

- من می گویم که ایران یک قدرت سرزمینی، سیاسی، اعتقادی و جمعیتی است و یک قدرت با قدرت‌های دیگر به صورت مساوی بده و بستان دارد.

- مذاکره‌ای که تحمیلی باشد و یا متقابل نباشد و یا اینکه طرف مقابل ایران را به عنوان یک قدرت سیاسی قبول نداشته باشد را هرگز قبول نداریم.

نه اسپانسر مالی دارم و نه ستاد تشکیل می‌دهم

- به هیچ وجه حامی مالی ندارم. من در سال 92 هزینه‌های خود را تامین کردم و هرگز ستاد نداشتم. 59 میلیون تومان خرج کردم که 30 میلیون آن بابت تهیه فیلم بود.

- الان هم اعلام می کنم که من نه اسپانسر مالی می‌پذیرم و نه ستاد تشکیل می‌دهم و نه گروه هزینه ایجاد می کنم. حرفم را محکم می زنم و خواهم آمد و مردم را قانع خواهم کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد