قیمت خودرو امروز 4 اسفند 1400 / پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو امروز 4 اسفند 1400 / پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودروی کشور در روزهای اخیر با کاهش قیمتی همراه شده است. برخی از کارشناسان معتقدند این کاهش قیمت موقت است و ادامه ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز چهارم اسفند 1400 با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت باما با تغییراتی همراه است.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز چهارم اسفند 1400 در بازار ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید 111 به نرخ 185 میلیون تومان رسید.

پراید 131 نیز به نرخ 170 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل 1400 با کاهش قیمت سه میلیونی در قیمت 485 میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است.

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ 205 میلیون تومان رسید.

پژو 206 تیپ دو به قیمت 264 میلیون رسید. پژو 206 تیپ پنج دو میلیون کاهش داشت و به قیمت 320 میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک به 435 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: کاهش قیمت خودرو در روزهای گذشته نیز نتیجه قیمت‌گذاری دستوری است. به نظر می‌رسد کاهش قیمت ادامه نمی‌یابد. زیرا اتفاقی پیش نیامده است تا باعث کاهش قیمت شود.

او افزود: مدتی است که به صورت دستوری نوسان قیمت ایجاد شده است و ممکن است در روزهای آینده کاهش قیمت متوقف شود. اما این قیمت‌گذاری دستوری مشکلی را حل نمی‌کند و باید حذف شود.

اما چندی پیش مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در بازار متاثر از عامل نوسانات ارزی است. زیرا بازارهای مولد کشور، کاملا بازارهای دلاری هستند و با نوسان دلار، قیمت‌ها تغییر می‌کند.

او افزود: در حال حاضر به دلیل اتفاقات سیاسی و اقتصادی که در داخل و خارج کشور در جریان است، فضای اقتصادی کشور به سمت امیدواری به توافق هسته‌ای می‌رود. در نتیجه همین سیگنال کاهش قیمت دلار به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار ارسال می‌شود.

این کارشناس خودرو ادامه داد: همین چشم‌انداز مثبت در مورد قیمت‌ها باعث شده است که قیمت خودرو نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و کاهشی شود. کاهش قیمت تا زمانی ادامه دارد که انتظارات تورمی نسبت به ارز به سمت کاهش قیمت باشد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد