تفاهم‌نامه وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری به ارزش 4 هزار میلیارد تومان در زمینه توسعه فناوری

تفاهم‌نامه وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری به ارزش 4 هزار میلیارد تومان در زمینه توسعه فناوری

وزیر صمت گفت: امروز تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری به ارزش 4 هزار میلیارد تومان در زمینه توسعه فناوری امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید رضا فاطمی امین امروز در حاشیه همایش بنگاه فناوری و رشد اقتصادی گفت: کار مشترکی در حوزه دانش بنیان‌ها بین وزارت صمت معاونت علمی ريیس جمهور و وزارت علوم آغاز شده و امروز تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری به ارزش 4 هزار میلیارد تومان در زمینه توسعه فناوری امضا شد.

وزیر صمت اظهار داشت: همچنین امروز از 29 شرکت در حوزه فناوری‌های پیشرفته رونمایی شد که در آن چهار مولفه پیشران؛ دانشگاه، متقاضی فناوری و شرکت‌های دانش بنیان حضور دارند.

وزیر صمت اظهار داشت: خوبی این اقدام آن است که خریدار، تولیدکننده و دانشگاه کنار یکدیگر قرار دارند.

در ادامه زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در دوره جدید وزارت علوم، وجود دو سامانه احساس شد که اولی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها بود که ارتباط بین حوزه، دانشگاه و صنعت را فراهم می‌کند و این سامانه در اردیبهشت امسال رونمایی شد. در این سامانه نیازهای صنایع بخش خصوصی و دولتی ثبت می شود و در معرض دید دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشمندان قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به سامانه دانا بیان داشت؛ این سامانه برای دانشجویان و نخبگان طراحی شده است تا ارتباط بین نخبگان و صنایع فراهم شود، به طوری که کارنامه علمی نخبگان و دانشجویان در این سامانه در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد