السالوادور معاملات بیت‌کوین را قانونی می‌کند

السالوادور معاملات بیت‌کوین را قانونی می‌کند

نجیب ابوکیله، ريیس‌جمهوری السالوادور، می‌گوید در نظر دارد طرح قانونی کردن معاملات با ارز مجازی بیت‌کوین در کنار پول ملی و دلار آمریکا را به کنگره این کشور تحویل دهد.

انتخاب: به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، نجیب ابوکیله، ريیس‌جمهوری السالوادور، می‌گوید در نظر دارد طرح قانونی کردن معاملات با ارز مجازی بیت‌کوین در کنار پول ملی و دلار آمریکا را به کنگره این کشور تحویل دهد.

اگر کنگره این کشور طرح یاد شده را تصویب کند، السالوادور اولین کشور جهان خواهد بود که معاملات با بیت‌کوین را قانونی می‌کند.

نجیب ابوکیله گفته است با قانونی شدن معاملات بیت‌کوین شهروندان مقیم خارج این کشور، خصوصا کسانی که حساب بانکی ندارند، قادر خواهند بود با روش آسان‌تری ارز به داخل کشور ارسال کنند.

او تاکید کرده است که انتقال ارز به داخل کشور از طریق بیت‌کوین به اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد و به همین خاطر طرح قانونی شدن ارز مجازی را هفته آینده به کنگره السالوادور ارسال خواهد کرد.

السالوادور 6 و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و حدود دو میلیون از شهروندان السالوادوری در خارج از این کشور زندگی می‌کنند.

بر اساس آخرین آمارهای بانک جهانی، ارسال پول توسط شهروندان کارگر مقیم خارج السالوادوری به داخل کشور در سال 2019 سهمی نزدیک 21 درصدی در کل تولید ناخالص داخلی کشور داشته است.

حدود یک دهه پیش این رقم کمتر از 17 درصد بود ولی طی سال‌های گذشته روند صعودی داشته است.

چنین سهمی از حواله پول توسط کارگران از خارج به داخل کشور بسیار چشمگیر است و السالوادور یکی از چند کشور انگشت‌شمار جهان است که چنین وابستگی بزرگی به درآمد کارگران مقیم خارج دارد.

برای نمونه سهم انتقال پول کارگران ایرانی مقیم خارج به داخل کشور از کل اقتصاد ایران حدود سه دهم درصد است.

بیت کوین، مشهورترین ارز دیجیتال یا ارز رمزنگاری شده در میان ارزهای دیجیتال پرشمار معرفی شده در جهان است.

ارزش بیت‌کوین طی سالهای گذشته در کل جهش داشته، اما طی ماههای گذشته با نوسانات چشمگیری مواجه بوده است.

دو ماه پیش ارزش بیت‌کوین به نزدیک 65 هزار دلار نیز جهش کرد، اما اکنون زیر 36 هزار دلار معامله می‌شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد