سرمایه گذاری بایدن در نفت کانادا تو زرد از آب درآمد

سرمایه گذاری بایدن در نفت کانادا تو زرد از آب درآمد

قطعی برق باعث شده تا صادرات نفت کانادا از طریق خط لوله به کانادا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شرکت تی سی انرژی، اپراتور خط لوله کی‌ استون که نفت کانادا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آمریکا منتقل می‌کند اعلام کرده که به خاطر قطع برق در ایالت داکوتای جنوبی،‌ اعلام وضعیت اضطراری کرده است. قطعی برق باعث شده تا صادرات نفت کانادا به آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

شرکت اپراتور کی‌‌استون طی بیانیه‌ای اعلام کرده که موضوعات غیرعملیاتی از سوی طرف‌های ثالث، تامین برق این خط لوله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دچار اختلال کرده است. این خط لوله به صورت ایمن در حال فعالیت است، اما به خاطر آسیب‌ به تاسیسات برق یک طرف ثالث میزان انتقال نفت از آن به شدت کاهش یافته است.

شرکت تی سی انرژی پس از اعلام شرایط اضطراری اما هیچ زمان‌بندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ازسرگیری فعالیت خط لوله کی استون با ظرفیت کامل اعلام نکرده است. خط لوله کی استون 4300 کیلومتر طول داشته و نفت ایالت آلبرتای کانادا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به پالایشگاه‌ها در ایلینوی، اوکلاهاما و تگزاس منتقل می‌کند.

در حالی صادرات نفت کانادا به آمریکا کاهش یافته که جو بایدن ريیس‌جمهور آمریکا با هدف افزایش عرضه نفت به بازار جهانی چند روز پیش به خاورمیانه سفر کرد تا تولیدکنندگان عمده نظیر عربستان و امارات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر آن دارد تا نفت بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راهی بازار کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد