پیش‌بینی قیمت طلا امروز 23 تیر

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 23 تیر

نایب ريیس اتحادیه طلا عقیده دارد اگر با توجه به روند بازار‌های جهانی در دو هفته گذشته، اگر اتفاق خاضی رخ ندهد، احتمال دارد روند قیمت انس جهانی تغییری نکند و قیمت‌ها در همین مسیر ادامه دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، افت قیمت دلار موجب شد که فروش‌ها در بازار سکه نیز به شکل معناداری افزایش پیدا کند. فلز گرانبهای داخلی دیروز 60 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 10 میلیون و 600 هزار تومان رسید. در برخی از مقاطع روز، سکه حتی در کانال 10 میلیون و 500 هزار تومانی نوسان کرد،‌ ولی به نظر می‌رسد نوسان اونس طلا بالای مرز هزار و 800 دلار موجب شد که معامله‌گران، سکه را در محدوده 10 میلیون و 600 هزار تومان نگه دارند.

تحلیلگران فنی تاکید دارند که فلز گرانبهای داخلی با از دست دادن حمایت 10 میلیون و 500 هزار تومانی با دور جدیدی از افزایش فروش‌ها مواجه خواهد شد. سکه برای اینکه بار دیگر با افزایش معنادار قیمت مواجه شود، نیاز دارد که از مقاومت 10 میلیون و 800 هزار تومانی عبور کند.

دنیای اقتصاد نوشت:

تثبیت بهای طلا

در حالی که در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا دلار تضعیف شده و سبب افزایش اشتها برای خرید طلا شده است، قیمت طلا جهانی روز سه‌شنبه شاهد اندکی افزایش بود. به این ترتیب بهای این فلز گرانبها (در ساعت 19:30 به وقت تهران) به 1812 دلار رسید. کاهش بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا که به پایین‌ترین حد در پنج ماه اخیر رسیده عاملی بود که از افزایش قیمت طلا در روز گذشته پشتیبانی کرد. ماه گذشته و پس از اتخاذ موضعی در حمایت از سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو اونس طلا به پایین‌ترین رقم چهار سال اخیر سقوط کرد؛ اما با انتشار حواشی مبنی‌بر اینکه بانک مرکزی آمریکا تنها به‌دلیل ترس از افزایش تورم برای افزایش نرخ بهره عجله نخواهد کرد و ترمیم گسترده و همه‌جانبه بازار کار را مد نظر قرار خواهد داد، قیمت‌ها تثبیت شده است.

افت سکه در پی دلار

بازار طلا پس از یک هفته تعطیلی ناشی از تغییر وضعیت بیماری کرونا، شروع به کار کرد. اما برخلاف انتظارات حجم معاملات به‌دلیل کاهش تردد مردم تغییری نکرده و شرایط رکودی بازار هم تشدید شده است. مدتی است کم‌رمقی معاملات در بازار طلا و سکه به چشم می‌خورد و دلیل این امر بلاتکلیفی و کم‌جانی قیمت طلا است. تغییرات قیمت سکه در یک بازه محدود موجب دور شدن سفته‌بازان و نوسان‌گیران از این بازار شده و تعطیلی بازارها به‌دلیل کرونا مزید بر علت شده است. به این ترتیب بهای طلا و سکه در معاملات روز سه‌شنبه ضمن افزایش کم اونس طلای جهانی و کاهش بیشتر دلار در روز گذشته افت قیمت را به ثبت رساند. بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به 10 میلیون و600 هزارتومان رسید که نشان از کاهش 60 هزار تومانی بهای آن در قیاس با روز کاری قبل دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد