روش جدید فروش سهام عدالت چیست؟

روش جدید فروش سهام عدالت چیست؟

قرار است روش فروش سهام عدالت برای بار دوم تغییر کند، آیا در روش جدید سهامداران می‌توانند سهامشان را بفروشند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از اواخر مرداد سال قبل تاکنون سهامداران سهام عدالت نتوانسته‌اند سهامشان را بفروشند. در حال حاضر 50 میلیون نفر از جمعیت کشور سهام عدالت دارند و فقط سه میلیون و 200 هزار نفر توانسته‌اند درصدی از سهامشان را بفروشند.

سهامداران در روش غیرمستقیم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سبد سهامشان را مدیریت می‌کنند که طریق فروش سهام این شرکت‌ها سهامشان را می‌فروشند.

در روش غیرمستقیم در ابتدا مقرر شد سهامداران درخواست فروش سهام خود را به کارگزاری بدهند، اما با افت بورس از مرداد پارسال فروش سهام نیز متوقف شد. سپس روش به بلوکی تغییر کرد اما نتوانست تغییری در روند فروش سهام ایجاد کند.

مدتی است که مسيولان از روش جدیدی برای فروش سهام عدالت می‌گویند، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که برای خرید عمده سهام عدالت در بورس،‌ صندوقی در حال تشکیل است که مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارد و این صندوق توسط چند موسسه در بازار شروع به کار خواهد کرد.

در حالی که مسيولان از ريیس سازمان بورس تا دیگر مدیران بورسی بارها اعلام کرده‌اند که تا وقتی که بازار به تعادل نرسد نمی‌توان فروش سهام عدالت را شروع کرد حاالا بحث فروش سهام توسط صندوق‌ها مطرح شده است.

باید دید این صندوق‌ها قرار است سهام عدالت را از مردم بخرند یا آن را در بورس بفروشند، آیا با شرایط فعلی بازار و صف‌های فروش سهم‌ها این صندوق‌ها می‌توانند کارساز باشند؟

مطالعه بیشتر: واریز باقیمانده سود سهام عدالت به تعویق افتاد / مشکل واریز سود چیست؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد