نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوساله چقدر است؟

نرخ واقعی هر کیلو گوشت گوساله چقدر است؟

ريیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به نرخ دام زنده، قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله 107 تا 110 هزار تومان است.

باشگاه خبرنگاران: احمد مقدسی ريیس انجمن صنفی گاوداران کشور با اشاره به دلایل گرانی جو در بازار اظهار کرد: امسال کاهش میزان واردات جو نسبت به سال قبل و عدم قیمت گذاری دولتی برای محصول داخلی از طرف دیگر موجب شد که نرخ هر کیلو جو به 5 هزار و 400 تا 5 هزار و 500 تومان برسد.

وی افزود: گرچه وزارت جهاد کشاورزی برای گاوداران شیری صنعتی در قبال گرانی جو، ذرت تامین می‌کند، اما در بحث تامین دام‌های روستایی در تامین جو دچار مشکل هستیم که این موضوع 2 تا 3 برابر قیمت تمام شده تولید را افزایش می‌دهد.

مقدسی با اشاره به اینکه در تامین ذرت و کنجاله سویا مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: از آذرماه، ذرت و کنجاله سویا مورد نیاز از طریق سامانه بازارگاه با نرخ مصوب در اختیار دامداران قرار می‌گیرد که با این وجود مشکلی در تامین نداریم.

ريیس انجمن صنفی گاوداران قیمت هر کیلو گوساله زنده را 39 تا 41 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ دام زنده، قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله 107 تا 110 هزار تومان است و عرضه با نرخ‌های بالاتر ناشی از حلقه‌های واسط تولید تا کشتار است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که نرخ دلار کمتر از 24 هزار تومان نیست، واردات هر کیلو گوشت 120 تا 130 هزار تومان تمام می‌شود و قیمت گذاری 120 هزار تومانی برای گوشت منجمد وارداتی ارتباطی به گرانی در بازار داخل ندارد.

مقدسی از انباشت دام سبک و سنگین در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: با توجه به انباشت دام از مسيولان ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم که اجازه صادرات یا خرید دام با نرخ مناسب را به پشتیبانی امور دام دهند.

وی با اشاره به اینکه رکورد تولید شیر خام به مرز 11.5 میلیون تن رسیده است، گفت: با توجه به انباشت 40 هزار تن شیرخشک در انبارها، ستاد تنظیم بازار اجازه صادرات شیرخشک زیر نظر معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی را داده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد