از نسخه دیگنیتی دریم تا خودروی هیبریدی و کامیون 3.5 تن باری

از نسخه دیگنیتی دریم تا خودروی هیبریدی و کامیون 3.5 تن باری

مدیر عامل بهمن موتور می‌گوید سال 1402 تیراژ تولید فیدلیتی به روزانه یکصد دستگاه می‌رسد و در همین سال تیراژ تولید به 57 هزار دستگاه تولید خواهد رسید. همچنین در بخش واردات یا خودرو‌های CBU بین 12 تا 15 هزار دستگاه واردات خواهیم داشت.

به گزارش بورس نیوز، در آخرین نشست خبری گروه بهمن محصولات جدید این گروه معرفی شد.

از نسخه دیگنیتی دریم تا خودروی هیبریدی و کامیون 3.5 تن باری

محمد ضرابیان، مدیر عامل بهمن موتور می‌گوید سال 1402 تیراژ تولید فیدلیتی به روزانه یکصد دستگاه می‌رسد و در همین سال تیراژ تولید به 57 هزار دستگاه تولید خواهد رسید. همچنین در بخش واردات یا خودرو‌های CBU بین 12 تا 15 هزار دستگاه واردات خواهیم داشت.

محمد ضرابیان تایید کرد که نسخه جدید دیگنیتی دریم (XB1) سال 1402 به بازار می‌رسد و این خودرو در حقیقت یک خودروی دو دیفرانسیل لوکس محسوب می‌شود.

بهمن موتور نیز افق 5 ساله تیراژ 260 هزار دستگاهی را برای خود در نظر گرفته است. این گروه بهمن توسعه را در دستور کار خود قرار داده. علی پورابراهیم عضو هيیت مدیره بهمن موتور در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن از تداوم رویکرد‌های توسعه گرا در سال 1402 خبر داده و می‌گوید: قطعه زمینی به مساحت 130 هکتار خریداری شده که به بهمن موتور 2 ملحق می‌شود. وی در همین رابطه افزود: در 5 سال آینده با تیراژ 260 هزار دستگاه دست پیدا خواهیم کرد.

علی پور ابراهیم در خصوص دیگر اهداف توسعه‌ای این شرکت گفت: خطوط بدنه گسترش یافته و در سال 1402 بدنه فیدلیتی به طور کامل در ایران تولید می‌‎شود.

داخلی سازی و طراحی پلفترم‌‎های داخلی از دیگر اهداف بهمن موتور است که چندی پیش در حضور شهردار تهران مرکز تحقیقات بهمن موتور محل احداث مرکز تحقیقات بهمن موتور تعیین شد. طبق اعلام مدیران این مجموعه، ماموریت مرکز تحقیقات «افزایش داخلی سازی و طراحی پلتفرم‌های داخلی خودرو» است.

علی پورابراهیم در این نشست خبری می‌گوید: «مرکز تحقیقات بهمن موتور مجوز‌های لازم را دریافت کرده و 7500 متر فضای مهندسی به مجموعه اضافه می‌شود.»

پور ابراهیم در پاسخ به سوالی درباره توسعه شرکت تیوان می‌گوید: این شرکت بر روی طراحی و داخلی سازی موتور مطالعات خود را آغاز کرده است و در سال 1402 توانایی مونتاژ موتور فیدلیتی و ریسپکت را کسب خواهد کرد.

ضرابیان در خصوص پیشتازی بهمن در ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت خودروسازی ایران می‌گوید: ما برای ورود خودروی هیبریدی به بازار خودروی ایران برنامه داریم، اما برای آنکه مشتریان بتوانند از این خودرو‌ها استفاده کنند و رضایتمندی داشته باشند باید زیرساخت‌های لازم آن توسط دولت فراهم شود. با این حال با دقت بازار خودرو‌های هیبریدی روز دنیا را رصد می‌کنیم و در صورت تحقق زیرساخت‌ها آمادگی معرفی این محصولات به بازار ایران را داریم.

حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل در این نشست از رفع مشکلات گواهی اسقاط خبر داد. وی در همین رابطه گفت: قانون پرداخت 1.5 درصد مبلغ کشنده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اجرایی خواهد شد و مساله نبود گواهی اسقاط برطرف شده است.

گروه بهمن در مسیر توسعه قرار گرفته است

حسین خضری، مدیر عامل بهمن دیزل نیز در خصوص برنامه‌های توسعه گرایان این شرکت می‌گوید: به رغم همه تحریم‌ها و سختی‌ها بهمن دیزل توانست به بیش از 5 هزار و 300 دستگاه تولید خودرو‌های تجاری سنگین و نیمه سنگین دست پیدا کند که بیش از 120 درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد. موضوع مهم در این حوزه خروج بهمن دیزل از وضعیت تک محصولی بود. از طرفی فعالیت‌ها به گونه‌ای بوده که پرسنل از 600نفر به 2 هزار نفر رسیده و با توجه به نیاز بازار در سال بعد 60 درصد افزایش تولید خواهیم داشت. خضری در همین باره از راه اندازی تعمیرگاه مرکزی دیزل در جاده مخصوص در سال 1402 خبر داد.

پور ابراهیم در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای بهمن دیزل می‌گوید: این شرکت قبل از خصوصی سازی 8 هکتار مساحت داشت، اما امروز 32 هکتار مساحت دارد. یک مجموعه خدمات پس از فروش مستقل برای خودرو‌های تجاری در نظر گرفته که تا سال 1403 کل خدمات به این مرکز انتقال می‌یابد که مجهزترین و به روز‌ترین در ایران می‌شود.

تست سنتر؛ جایی برای جلب رضایت مشتریان بالقوه

بهمن موتور در سال 1401 توانست رتبه اول در فروش و رضایتمندی از خدمات را در تازه‌ترین ارزیابی بدست آورد. این خبر موضوع دیگری بود که محمد ضرابیان در نشست خبری این گروه «با موضوع دستاورد‌های این خودروساز در سال 1401» بیان کرد. وی می‌گوید: بهمن موتور نسبت به سال 1400 در حوزه تولید و فروش تا 35 درصد رشد را تجربه کرد و دو محصول جدید فیدلیتی پرستیژ و یک SUV جدید به سبد محصولات بهمن اضافه خواهد شد.

بهمن موتور در کسب رضایتمندی مشتری، گام جدیدی برداشته و تلاش دارد خشنودی مشتریان بالقوه خود را نیز بدست آورد. ضرابیان در همین رابطه از راه اندازی مرکز تست خودرو در آینده نزدیک خبر داده و می‌گوید: مرکز تست سنتر برای مشتریان نیز در حال احداث است که مشتریان می‌توانند از نزدیک محصولات را لمس و تست کنند. ضمنا فضایی نزدیک به مجموعه بهمن در جاده مخصوص در نظر گرفته ایم که اختصاص به خودرو‌های وارداتی دارد و استاندارد‌های خاصی خواهد داشت.

ضرابیان در خصوص تناسب کیفیت و قیمت محصولات بهمن موتور می‌گوید: شرکت بهمن موتور در ارزیابی نهاد‌های مستقل به عنوان همواره بهترین نمرات را کسب کرده است، این در حالیست که این شرکت برترین خدمات را با بهترین قیمت و کمترین هزینه به مشتریان خود می‌دهد.

سال 1402 سبد محصولات تجاری متنوع می‌شود

کامیونت فورس 3.5 تن، کشنده‌ای با قدرت 560 اسب بخار و امپاور BD300 با توانایی بار 19 تن محصولاتی است که سال 1402 وارد بازار تجاری می‌شود. این خبر را حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل اعلام کرد.

حسین خضری در همین رابطه می‌گوید: این کامیون تحولی در حوزه تجاری خواهد بود و بهمن دیزل توانست بعد از 50 سال، کامیون مدرن و مطابق با اخرین استاندارد‌های روز دنیا را به تجاری سواران معرفی کند.

افشار در همین رابطه با اعلام خبر تولید اتوبوس 18 متری و اتوبوس 9 متری (مینی باس) در سال 1402 گفت.

وی می‌گوید این تولیدات در شرکت اسنا اتفاق می‌افتد و این شرکت می‌تواند در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها را یاری دهد. وی تولید اسنا را 130 دستگاه در سال 1401 اعلام کرد و نوید داد این میزان تولید تا دو برابر در سال جدید افزایش خواهد یافت.

رقابت با محصولات درجه یک اروپایی از اهداف شرکت سیبا در سال 1402 است. ابراهیم افشار در همین رابطه و با تاکید بر اینکه سبد محصولات تجاری بهمن متنوع می‌شود، می‌گوید: شرکت سیبا موتور در سال جدید FAW560 را به بازار معرفی خواهد کرد. وی یادآور می‌شود که شرکت سیبا محصول دیگری را نیز به بازار معرفی خواهد کرد. افشار اعلام جزيیات بیشتر از این محصول را به آینده نزدیک موکول کرد.

در همین رابطه حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل در همین رابطه می‌گوید: کامیون BD300 محصولی است که در جایگزینی خودرو‌های فرسوده می‌تواند بسیار تاثیر بخش باشد.

نسخه جدید فیدلیتی سال 1402 به بازار می‌آید

پارسا نوری، معاون مهندسی بهمن موتور این خبر را تایید کرد که خودروی XB1 سال 1402 وارد بازار می‌شود. این خودرو طراحی سال 2023 است. نوری در همین رابطه می‌گوید: خودروی XB1 هم در سال بعد به خانواده فیلیتی اضافه خواهد شد. وی ضمن ابراز امیدواری از استقبال بازار این خودرو، به تجربه موفق دیگنیتی پرستیژ اشاره کرد و می‌گوید: دیگنیتی پرستیژ توانست جای خالی خودرویی در این بخش را با توجه به توانمندی‌های خود پر کند. نوری ادامه می‌دهد: بهمن موتور در تلاش است در دو خانواده فیلیتی و دیگنیتی خودروی هیبرید محصولی را داشته باشد.

نشست خبری روه خودروسازی بهمن با موضوع دستاورد‌های این خودروساز در سال 1401 روز 24 اسفند در محل بهمن موتور با حضور مدیران این مجموع برگزار شد.

در این نشست خبری محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور، حسین خضری مدیر عامل بهمن دیزل، پارسا نوری معاون مهندسی بهمن موتور، علی پور ابراهیم ريیس هیات مدیره شرکت بهمن موتور و ابراهیم افشار به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد