فارس من| کم‌فروشی و گرانی‌ چیپس/ چرا چیپس افزایش قیمت داشت

فارس من| کم‌فروشی و گرانی‌ چیپس/ چرا چیپس افزایش قیمت داشت

با حذف ارز ترجیحی روغن و گران شدن قیمت چیپس، به تازگی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی به افزایش بی‌سابقه قیمت چیپس انتقاد کردند و خواستار رسیدگی به گرانی بی‌سابقه قیمت آن شده‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت «پویش رسیدگی به گرانی بی‌سابقه چیپس» خواستار کاهش قیمت چیپس شدند.

در این پویش مخاطبان عنوان کرده‌اند که «خواهشمندیم قیمت چیپس را کاهش داده یا با ثابت نگه داشتن قیمت، حجم آن را افزایش دهید‌»

بنابراین گزارش بعد از ‌حذف ارز ترجیحی واردات کالاهای اساسی قیمت برخی از کالاهای اساسی از جمله روغن چند برابر افزایش یافت و پیرو افزایش قیمت این کالاها قیمت محصولاتی که برای تولید آنها از کالاهای اساسی استفاده می‌شد نیز افزایش یافت که از جمله محصولاتی که می‌توان به افزایش قیمت آن اشاره کرد تنقلاتی نظیر چیپس است.

از سوی دیگر قیمت سیب‌زمینی نیز اخیرا افزایش یافته است و همین عوامل موجب افزایش قیمت چیپس شده است.

البته علاوه بر موضوع گرانی، یکی از معضلات دیگر در این محصولات نظیر همین چیپس یا پفک، کم فروشی است که ريیس سازمان ملی استاندارد نیز در نشست مشترک سازمان استاندارد و سازمان تعزیرات در مورد پایش کم‌فروشی که در 23 خرداد امسال برگزار شد به این موضوع داشت.

به گفته ريیس سازمان ملی استاندارد‌ از قدیم با کم‌فروشی مواجه بودیم، اما بعد از تصمیم دولت در اصلاح یارانه‌ها این کم‌فروشی بیشتر شده و به عبارتی کم فروشی بیداد می‌کند و در جلسه ستاد اقتصادی دولت پیوسته این موضوع محل سوال قرار می‌گیرد.

پیام/

آخرین اخبار بورس و اقتصاد